قول وزیر گردشگری به مردم کهگیلویه چه بود؟

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این قول را به مردم کهگیلویه داد که با همت سرمایه‌گذار خصوصی، بافت تاریخی دهدشت، در سفر بعدی‌ام به این شهرستان، باید جزو زیباترین کاروانسراهای کشور باشد و هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.
تصویر قول وزیر گردشگری به مردم کهگیلویه چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بافت تاریخی بلادشاپور اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت آیت‌الله رییسی واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی است.

وزیر گردشگری این قول را به مردم کهگیلویه داد که با همت سرمایه‌گذار خصوصی این بافت تاریخی، در سفر بعدی‌ام به این شهرستان، باید این کاروانسرا جز زیباترین کاروانسراهای کشور باشد و هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.

وی افزود: یک تیم پژوهشی قوی برای آخرین پژوهش‌های راجع به بافت تاریخی دهدشت به کار گمارده خواهد شد.

ضرغامی یکی از مشکلات کشور را بافت‌های تاریخی عنوان و با بیان این‌که از یک طرف باید این هویت حفظ شود و از طرف دیگر اعتبارات دولت و بودجه عمومی اقتضای بسیاری از این کارها را ندارد گفت: باید دنبال راهکار‌های دیگری باشیم چرا که دولت اعتبارات لازم برای این‌که همه بناهای تاریخی را بخرد ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اولویت اول امروز دولت را رفع مشکلات معیشتی مردم عنوان و در خصوص اراضی در بافت‌های تاریخی گفت: اگر کسی زمین کشاورزی او بر تپه تاریخی قرار گرفته باشد از وزیر جهاد کشاورزی تعهد گرفتیم زمین‌هایی را از سازمان جنگل‌ها و مراتع معوض در اختیار کشاورزان قرار دهد که زمین اصلی کاوش شود.

ضرغامی با توجه به خانه‌های احداثی در بافت بلادشاپور اظهار کرد: ۱۴ مورد به عنوان معوض کار آن‌ها انجام شده و مابقی بناهای مسکونی به اقتضا کار آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: این قول را می‌دهم با همکاری مسئولان اجرایی و مردم و بخش خصوصی، این بافت در آینده مورد تغییر قرار گیرد.

منبع: فارس

485790