با حضور وزیر میراث فرهنگی صورت می گیرد؛

آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج خبر داد.
تصویر آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید طالبی پور افزود: این جشنواره با محوریت «کوچ» عشایر و با حضور وزیر میراث فرهنگی ساعت ۲۱ چهارشنبه شب ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در پارک ولایت یاسوج افتتاح و آغاز می شود.

وی اظهارکرد: جشنواره کوچ جشنواره‌ای ملی بوده که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده و باید هر سال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود و در برگزاری این جشنواره از همه ظرفیت های استان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره ملی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب‌ و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها بوده چراکه کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

طالبی پور تصریح کرد: شاهنامه خوانی و ادبیات بومی، بازیهای بومی، محلی و حرکات موزون، موسیقی محلی و سنتی، سرپناه عشایر، نمایش نحوه زندگی عشایری را از مهمترین محورهای این جشنواره عنوان کرد.

وی ادامه داد: شعر خوانی، فیلم کوتاه، مقاله، مسابقه عکاسی از جشنواره از برنامه های بخش جانبی جشنواره هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برپایی نمایشگاه از تولیدات و دستاودرهای عشایری، نمایش بافت صنایع دستی، تولیدات عشایر، مسابقات اسب سواری، آئین‌های نمایشی، اجرای موسیقی محلی، غذاهای سنتی، نمایشگاه عکس و تجلیل از خانواده شهدای عشایر از دیگر برنامه های این جشنواره است.

طالبی پور بیان کرد: هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین «کوچ» از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در پارک ولایت یاسوج با مشارکت اقوام و عشایر ۱۵ استان‌ کشور و با حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی از ساعت ۲۱ امشب بصورت رسمی افتتاح و آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

485637