اصفهان

پوستر جشنواره ملی حماسه گویان با حضور مسئول برنامه شب های خاطره حوزه هنری کل کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان اصفهان در دفتر رئیس حوزه هنری این استان رونمایی می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

۱۸ مرکز علمی کاربردی در کشور استاندارد سازی نشوند، تعطیل می شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه های علمی کاربردی سطح بندی شد و از بیش از یک هزار دانشگاه به ۶۰۰ واحد تقلیل یافته است و از بین سطح ۱۸دانشگاه ضعیف است که اگر تا یکسال آینده استاندارد سازی نشوند، تعطیل میشود.
رییس دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

اساتید تجربی مدرسین دانشگاه میشوند/ بدنبال کارافرین هستیم تا کارمند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان  گفت: با توجه به اینکه بدنبال مهارت آموزی هستیم به همین لحاظ استفاده از افرادی که در بک رشته مهارت استادی دارند اما شاید مدرک دانشگاهی نداشته باشند، به عنوان مدرسبن دانشگاه استفاده میشود.
عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اصفهان از دپوی بیش از یک هزار دوچرخه در انبار آیت الله ارباب و مهدی آباد خبر داد و گفت: با تاکید دادستان عمومی و انقلاب استان مبنی بر ایجاد مسیرهای دوچرخه لازم است با هر گونه تعلل و کارشکنی در این مورد برخورد جدی شود.
سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه دستگاههای فرهنگی تقریبا در شهر تعطیل هستند، گفت: قاطعانه می‌گویم تمام بار و فشار برنامه‌های فرهنگی شهر بر دوش شهرداری گذاشته شده است.هر دستگاه فرهنگی برای انجام هر کاری به سراغ شهرداری می آید و شهرداری به یک گاو شیرده که هم باید پول بدهد و هم برنامه ریزی فرهنگی کند، تبدیل شده است.
پیمان کلانتر معتمدی نویسنده و پژوهشگر اصفهانی:

ما نیاز به فرهنگ غرب و شرق نداریم بلکه خودمان معماران فرهنگیم

پیمان کلانترمعتمدی دربیست ویکم دیماه1345 درمحلّه نشاط و درخانواده ای با پیشینه فرهنگی چشم به جهان گشود.کلانترمعتمدی اصفهانی بودن خودرابه زمانی مربوط می داند که میرزاعبدالباقی طبیب اصفهانی درزمان نادرشاه افشار، جهرم فارس را به مقصد اصفهان برای همیشه ترک کرد . انتساب کلانتر در خاندان او از آنجا ریشه می گیرد که منصب کلانتری شهراصفهان دراین خانواده بطور موروثی برای چندین وچند دهه باقی بود . شخصی ازاین خاندان به نام میرزاعبدالوهاب معتمدالدوله (نشاط اصفهانی) در زمان فتحعلی شاه قاجار ، بعنوان نخستین وزیر امورخارجه ایران ، چهره سیاسی این خاندان را نیز تقویت کرد . البته نشاط اصفهانی را شاعری توانمند که پس از صائب تبریزی، نقش موثری در دوره بازگشت ادبی داشت می شناسند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اعلام کرد:

رتبه نخست دانشگاه آزاد نجف آباد در بین 21 دانشگاه ایران

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در معیارهای میزان ارجاعات، انتشارات ارجاع شده برتر و انتشارات حرفه ای دربین 21 دانشگاه معتبر دولتی و آزاد ایران، رتبه نخست راکسب کرد.
احسان سلطانیان کارگردان اسفرجانی مطرح کرد ؛

به دنبال نمایش واقعیت در زندگی هستم

احسان سلطانیان متولد سال 1362 در اسفرجان، اصفهان کارگردان و نویسنده است. او فارغ التحصیل رشته تهیه کنندگی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی کارگردانی فیلم از دانشگاه صداوسیمای تهران است. سلطانیان در کارنامه‌اش ساخت سریال، تله فیلم و فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را دارد. تهیه کنندگی و کارگردانی سریال "محرمانه در باران" ؛کارگردانی "تله فیلم شور آوا" و تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه داستانی «رنجی که می‎بریم»، «موریانه‌ها آرامند»، «رقص روی پل پیاده»، « تله فیلم پیچ جاده نمناکـ » و فیلم‌های مستند«مشکین»، «سفیر سفر»، «گامی برای زندگی» از آثار او به شمار می آیند. احسان سلطانیان همچنین از مدرسان دانشگاه در رشته‌های سینما و انیمیشن است که به عنوان استاد نمونه کشوری نیز برگزیده شده است.اولین فیلم بلند احسان سلطانیان با عنوان «آنها» داستانی متفاوت با مضمون مسائل زنان، یک تیم بازیگر حرفه‌ای و ساختاری متفاوت دارد که نوید ظهور استعداد خوبی را در سینمای ایران می‌دهد.

کاخ باغ چهل ستون یکی از نمونه‌ باغ‌های سلطنتی به جای مانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است که با نام کاخ چهلستون یا باغ موزه چهل ستون نیز شناخته می‌شود. در واقع، این باغ بخش کوچکی از باغ وسیع جهان‌نما است که شاه عباس اول با احداث کوشکی در میان آن هسته نخستین کاخ چهل ستون را ایجاد کرد. این میراث تاریخی از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود که با وجود آسیب‌های وارد شده، هنوز هم زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای برای عرضه به دیدگان گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.
طبیعتی بکر برای عاشقان طبیعت گردی؛

شاهلولاک؛ چشمه ای آبشاری در دل زاگرس مرکزی

آبشار شاه لولاک در کوهی به همین نام و با ارتفاع ۲۷۵۰ متر از رشته کوه‌های واقع در زاگرس مرکزی قرار گرفته که ارتفاع آن به ۷۰ متر می‌رسد. این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شهر چرمهین از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان قرار دارد و منحصر به فرد بودن آن به این دلیل است که به صورت چشمه‌ای پرآب و خروشان، از دیواره بلند کوه با شیب منفی سرچشمه می‌گیرد، در حالی که بیشتر آبشارهای ایران به صورت جوی روانی از روی سطح سرازیر می‌شوند.
آبشار شاه لولاک در کوهی به همین نام و با ارتفاع ۲۷۵۰ متر از رشته کوه‌های واقع در زاگرس مرکزی قرار گرفته که ارتفاع آن به ۷۰ متر می‌رسد. این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شهر چرمهین از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان قرار دارد و منحصر به فرد بودن آن به این دلیل است که به صورت چشمه‌ای پرآب و خروشان، از دیواره بلند کوه با شیب منفی سرچشمه می‌گیرد، در حالی که بیشتر آبشارهای ایران به صورت جوی روانی از روی سطح سرازیر می‌شوند.
در گفتگو با دکتر سید اصغر محمودآبادی مولف چندین کتاب تحقیقی پیرامون تاریخ ایران کهن و دوران اسلامی مطرح شد؛

ما تاریخ را محاکمه نمی کنیم  ما آن را روایت می کنیم

خانواده سید اصغر محمود آبادی  اصالتا اهل روستای  محمود اباد در شمال اصفهان بودند و پدر وی در بازار، کسب و کار داشت. سید اصغر در اصفهان متولد و بزرگ شد. وی از کودکی به تاریخ علاقه مند بود. عشق به تاریخ از پدربزرگ مادری اش که معلم قرآن بود به وی منتقل شد. در سال 1350 که  وارد دانشگاه اصفهان شد با وجودی که رشته تحصیلی اش قبل از دانشگاه، ریاضی بود اما دررشته تاریخ فارغ التحصیل شد  ودر سال 54 لیسا نس تاریخ و ایران شناسی را  اخذ کرد .
مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان مطرح کرد؛

نقش ارتباطات در توسعه اجتماعی، ورود انسان به عصر هوشمند

جهان در عصر حاضر به مثابه دهکده ای تعریف می شود که بدون ارتباطات و پیشبرد جریان هوشمندسازی نمی توان به توسعه اجتماعی دست یافت. اکنون دانش ارتباطات بعنوان بالاترین درجه فلسفه در توسعه اجتماعی است که چنانچه انسان ها در تمام مراحل زندگی خود در سطوح خرد، میانی و کلان به فراگیری و ارتقای دانش ارتباطات توجه دقیق و منطقی داشته باشند، موفقیت را تجربه خواهند کرد.
به دلیل مشکلات کارگران بیکار شده استان اصفهان پرسون را بر آن داشت تا در این چند ماهه به دنبال حل معمای پیچیده افرادبیکار شده باشد. که تا الان پاسخ روشنی هنوز از مسئولان مربوطه دریافت نشده است و هروز به تعداد کارگران افزوده می شود.
برای کسی قابل باور نبود که در پایان دومین دهه از هزاره سوم، یک ویروس میکروسکوپی ظرف اندک زمانی این چنین؛ سرنوشت تمامی ساکنان سیاره مسکون را به بازی بگیرد و زندگی روزمره آنان را دستخوش دگرگونیِ مخاطره آمیز سازد؟! کرونا بار دیگر این واقعیت را آشکارا به انسان امروز نشان داد که در جهانِ جهانی شده (globalized world) موسوم به دهکده جهانی (global village) روزگار می گذراند.