قهرمان المپیاد ورزشی دانشجویان دخترکشور مشخص شد

شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور با قهرمانی دانشگاه تهران به پایان رسید.
تصویر قهرمان المپیاد ورزشی دانشجویان دخترکشور مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور، ۱۵ اَمرداد امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و امروز(چهارشنبه) به کار خود پایان داد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: مراسم اختتامیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شامگاه سه‌شنبه برگزار و جام تیم‌های برتر به آنها اهدا شد.

همچنین دانشگاه مشهد به‌عنوان میزبان المپیاد بعدی در سال ۱۴۰۵ انتخاب و پرچم این رویداد ورزشی به مسئولان آن اعطا شد.

دانشگاه تهران در این دوره از رقابت‌ها با کسب ۱۰ مقام برتر و ۲۸۹ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و عنوان قهرمانی شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور را از آنِ خود کرد.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز با کسب ۶ مقام برتر و ۱۷۵ امتیاز، رتبه دوم و دانشگاه اصفهان با کسب ۶ مقام برتر و ۱۳۶ امتیاز، رتبه سوم را کسب کردند.

تبه اول تا سوم رشته دو و میدانی به ترتیب به دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران و بوعلی‌سینا همدان، رشته شنا به شیراز، تهران و فردوسی مشهد و رشته تنیس روی میز به تهران، موسسه غیرانتفاعی زند شیراز و بطور مشترک صنعتی اصفهان و شهید باهنر کرمان تعلق گرفت.

در رشته فوتسال نیز مقام اول تا سوم به ترتیب به دانشگاه‌های ملی مهارت تهران، فردوسی مشهد و شیراز، در هندبال به اصفهان، حکیم سبزواری و ملی مهارت کرمان و در رشته والیبال به تهران، پیام‌نور آذربایجان غربی و موسسه غیرانتفاعی راغب اصفهانی رسید.

رتبه‌های برتر رشته تکواندو نیز به ترتیب به دانشگاه‌های فرهنگیان اصفهان، گیلان و بین‌المللی امام خمینی (ره)، رشته بدمینتون به تهران، تبریز و بطور مشترک الزهرا(س) و گیلان، رشته شطرنج به تهران ، موسسه غیرانتفاعی زند شیراز و گیلان، رشته کاراته به مازندران، تهران و اصفهان و رشته ووشو به تهران، اصفهان و شهید باهنر کرمان تعلق گرفت.

این دوره از رقابت‌ها با حضور ۲ هزار و ۲۲۵ دانشجوی دختر از ۱۲۸ دانشگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

منبع: پرسون

740899