چند هزارهکتاراز اراضی دولتی اصفهان واگذارشده است؟

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان از واگذاری حدود ۴۵ هکتار از اراضی دولتی استان به‌منظور خدمات‌رسانی در محدوده و حریم شهرها در سال‌جاری خبر داد.
تصویر چند هزارهکتاراز اراضی دولتی اصفهان واگذارشده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن روز چهارشنبه افزود: این اقدام در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آینده توسعه عمران انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: ۸.۷ هکتار از اراضی واگذار شده دارای کاربری مسکونی و ۲۹ هکتار با کاربری صنعتی است.

قاری قرآن ادامه داد: ۲.۶ هکتار از این اراضی با کاربری خدماتی، سه هکتار با کاربری گردشگری و ۱.۴ هکتار نیز با کاربری‌ حمل و نقل و انبارداری، مختلط، درمانی بهداشتی، تجاری، تاسیسات شهری و اداری واگذار شده است.

وی با اشاره به واگذاری ۶۶ قطعه از اراضی تصرفی در چارچوب ضوابط قانونی، بیان کرد: امسال به‌منظور حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است.

وی گفت: به‌منظور تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد) اراضی مورد نیاز برای ۴۸ نفر از این افراد واگذار شد.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی در استان مُتولی واگذاری اراضی دولتی به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس ضوابط موجود است.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با ۲۹ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان (معادل ۳۲ درصد) در برگرفته است.

منبع: ایرنا

740901