هوای گرم کم کم به سفرخود به نصف جهان پایان می‌دهد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تضعیف الگوی گرم تابستانی پیش‌بینی می‌شود از روز یکشنبه به‌تدریج دما کاهش یابد.
تصویر هوای گرم کم کم به سفرخود به نصف جهان پایان می‌دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: با تضعیف الگوی گرم تابستانی پیش‌بینی می‌شود از روز یکشنبه به‌تدریج دما کاهش یابد.

وی عنوان کرد: مردادماه سال جاری در مناطق مختلف استان شمال، شرق، مرکز و شهر اصفهان بالاترین دما در ۵۰ سال گذشته با افزایش ۴ تا ۵ درجه نسبت به نرمال به ثبت رسید.

شیشه‌فروش بیان کرد: روز پنجشنبه و با وجود کاهش دما نسبت به هفته گذشته، دمای خور و بیابانک ۴۵، چوپانان ۴۴، بادرود، زواره و هرند ۴۳ و اصفهان، ورزنه و کاشان دمای ۴۲ درجه ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: از امروز تا روز دوشنبه شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید به علت وزش تندباد در مناطق شمال و شرق استان و خیزش کانون‌های گردوخاک در ۱۸ شهرستان واقع در مناطق شرق، شمال و مرکز استان هستیم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ۵۴ روز ناسالم، ۱۰ روز پاک و ۸۳ روز قابل‌قبول ثبت شده و بر اساس محاسبه شاخص ازن در ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های جوی در اختیار شهرداری تعداد ۲۰ روز ناسالم نیز باید به عدد روزهای ناسالم در اصفهان اضافه کرد.

شیشه‌فروش ادامه داد: شدت موج‌های گرمایی و سرمایی، افزایش وقوع پدیده‌های حدی جوی از جمله سیل، طوفان و خشکسالی از اثرات تغییر اقلیم است که به علت انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو ایجادشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: مقرر شد با تشکیل کارگروه تخصصی تغییرات اقلیمی در راستای بررسی پیامدها و تغییرات پارامترهای جوی در بخش‌های انرژی، مخاطرات جوی، کشاورزی، محیط‌زیست، سلامت و بخش اقتصادی برنامه‌ریزی لازم دراین‌رابطه به عمل آید.

منبع: فارس

741217