رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

پس ازاجرای قانون هوای پاک در اصفهان روزهای آلوده در این کلانشهر افزایش یافته است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای قانون هوای پاک در اصفهان نتیجه‌بخش نبوده و پس از تصویب آن، روزهای آلوده در این کلانشهر افزایش یافته است.
تصویر پس ازاجرای قانون هوای پاک در اصفهان روزهای آلوده در این کلانشهر افزایش یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمد نورصالحی روز یکشنبه در صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این قانون سال ۱۳۹۶ با عنوان «هوای پاک» تصویب شد اما افزایش آلودگی در این خطه نشان داد که قانون مذکور حداقل برای اصفهان نتیجه‌بخش نبوده است.

وی با اشاره به کم بودن عوارض آلایندگی در اصفهان ادامه داد: انتظار داریم صنایع در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان پیشقدم شوند و وسائل نقلیه و حمل و نقل کارکنان خود را برقی کنند زیرا روزانه صدها و حتی هزاران دستگاه‌ اتوبوس آلاینده کارکنان صنایع را جابه‌جا می‌کنند که این کار آلودگی‌ هوا را تشدید می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق آمار موجود، اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است زیرا حجم تردد و مصرف سوخت در آن بالاست.

نورصالحی با بیان اینکه استان اصفهان حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی، ۷۰۰ معدن فعال، ۲ هزار واحد سنگبری فعال، پنج ناحیه بزرگ تولید آجر، ۱۰ درصد واحدهای صنعتی بزرگ کشور و ۷۷ شهرک صنعتی دارد، افزود: حدود ۷۰ درصد آنها در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارند اما این منطقه فقط هشت درصد مساحت استان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به آلودگی ناشی تردد بیش از یک میلیون خودرو و ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکت در شهر اصفهان، بیان کرد: افزایش قیمت وسائل نقلیه عمومی موجب افزایش مشکلات شده است زیرا خودروها و موتورها کمتر نوسازی می‌شود.

رییس شورای اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه بخشی از آلودگی هوای این شهر به ریزگردهای نواحی کویری شرق مربوط می‌شود، اضافه کرد: پیش از این تذکرهای لازم درباره خشکی این منطقه و تبعات ریزگردهای حاصل از آن مطرح شده بود.

منبع: شورای شهر

741286