قطعی برق بدون اطلاع قبلی برای مردم خسارت‌های برجاگذشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه توسط وزارت نیرو در هفته گذشته در بخش‌های مصارف خانگی و تجاری باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی در امور جاری ساکنان مناطق شهری و روستایی استان شد.
تصویر قطعی برق بدون اطلاع قبلی برای مردم خسارت‌های برجاگذشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه توسط وزارت نیرو در هفته گذشته در بخش‌های مصارف خانگی و تجاری باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی در امور جاری ساکنان مناطق شهری و روستایی استان شد.

وی افزود: وقوع ۱۴۵ مورد محبوس شدن افراد در آسانسورها در شهر اصفهان و امدادرسانی به ۱۹۴ نفر توسط آتش‌نشانی، ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه‌ها به علت قطع برق چراغ‌های راهنمایی، بروز خسارت به وسایل الکترونیکی و برقی و نیز خسارات وارده در بخش صنوف، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی به دلیل قطع برق خارج از برنامه مصوب ابلاغی از جمله آسیب‌های قطع برق بوده است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: ضرورت دارد در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه قبل از اعمال قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع القطع و رله فرکانسی برنامه‌ریزی لازم توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جداول و ابلاغ به مشترکان برق انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: برای کاهش مصارف برق به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها ابلاغ شد در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصارف دوره مشابه و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصارف برق را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی به عمل آمده و تضعیف الگوی گرم تابستانی انتظار است به‌تدریج شاهد کاهش دما باشیم اما همچنان شرایط وزش تندبادهای محلی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گردوغبار از شرق و شمال استان تا اواسط هفته با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز

شیشه‌فروش افزود: با توجه با ناترازی برق در سطح کشور و استان از ۱۵ خردادماه تاکنون با ابلاغ برنامه مدیریت بار محدودیت‌های مصرف برق بااطلاع قبلی به مشترکان صنعتی و کشاورزی توسط وزارت نیرو اعمال شده و الزامات مصرف بهینه برق در ادارات واحدهای تجاری و خانگی تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق باید نسبت به انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل‌ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم‌مصرف به‌جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولرهای آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولرهای گازی را اجرایی کنند و شرکت‌های برق نسبت به اعمال نظارت و همکاری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف اقدام کند.

وی عنوان کرد: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای‌دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی ضروری است.

شیشه‌فروش عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

منبع: فارس

741073