اصفهان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: میزان ارز اختصاص یافته برای واردات و تولید دارو نسبت به کل بودجه بسیار پایین است و تخصیص بخش زیادی از ارز واردات دارو در امسال به داروهای ضد کرونا مشکل را دو برابر کرده است.
مجری کارشناس و تهیه کننده پر سابقه رادیو وتلوزیون ،که ازسال 92 به سرطان‌روده بزرگ مبتلا شده علت اصلی بهبودی خود را تشخیص دقیق پزشکان ،خوداگاهی و حفظ روحیه و پشتیبانی همه جانبه خانواده خود عنوان کرد.
به بهانه انتشار فایل صوتی کتاب با صدای چکامه سرا مطرح شد؛

شرحی بر کتاب منظومه خاک و خون

یادداشت/تاریخ دیرینه کشورعزیزمان ایران ، مصائب بسیاری که بر ایرانیان تحمیل شده اند را درخود به ثبت رسانده است . از هزاران سال پیش، عوامل بسیاری همچون موقعیت جغرافیائی ویژه این سرزمین، دستیابی به منابع بسیارغنی وطبیعی موجود درایران، کشورگشائی ها وحتی در مواردی کینه و حسد کشورهای قدرتمند ، آتش جنگ های بسیاری را دراین کشورمشتعل کرده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در جلسات اخیر با خبرنگاران هشدار جدی کرونا را اعلام کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ۷ تا ۸ ماه اخیر بیشتر از میزان مرگ و میر هشت سال جنگ تحمیلی است.
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری  اصفهان:

ارتقا سواد رسانه مردم در شرایط کرونا یک ضرورت است

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان از ضرورت ارتقا سواد رسانه ای مردم در شرایط کرونا خبر داد و افزود:  با پلیس فتا در قالب یک‌همکاری دو طرفه طرحی در سطح شهر دنبال هستیم که به سوالات و ابهامات ذهنی مردم در حوزه سواد رسانه پاسخ دهیم.
یادداشت/در زمانی که اصفهان دیگر امیدی به صنعت پر و پیمانه خود نداشت و هر روز بر جمعیت بیکار ان افزوده میشد متولیان استان ندای صنعت گردشگری را بر طبل زدند که اگر اصفهان به رکود اقتصادی رسیده با روی آوری به صنایع پاک مثل گردشگری میتوان اصفهان را پر رونق کرد این تنها نقطه امبد نجات اصفهان با شیوع کرونا در نطفه خاموش شد.
یادداشت/به اسم بیمه سلامت به اعضای شورای شهر اصفهان تماس گرفتیم که بپرسیم و بدانیم بیمه ای که برای قشر محروم جامعه که روز به روز بر جمعیتشان اضافه  می شوند ، در این بحزان اقتصادی تا چه اندازه هوای مردم را دارد.
پوستر جشنواره ملی حماسه گویان با حضور مسئول برنامه شب های خاطره حوزه هنری کل کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان اصفهان در دفتر رئیس حوزه هنری این استان رونمایی می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

۱۸ مرکز علمی کاربردی در کشور استاندارد سازی نشوند، تعطیل می شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه های علمی کاربردی سطح بندی شد و از بیش از یک هزار دانشگاه به ۶۰۰ واحد تقلیل یافته است و از بین سطح ۱۸دانشگاه ضعیف است که اگر تا یکسال آینده استاندارد سازی نشوند، تعطیل میشود.
رییس دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

اساتید تجربی مدرسین دانشگاه میشوند/ بدنبال کارافرین هستیم تا کارمند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان  گفت: با توجه به اینکه بدنبال مهارت آموزی هستیم به همین لحاظ استفاده از افرادی که در بک رشته مهارت استادی دارند اما شاید مدرک دانشگاهی نداشته باشند، به عنوان مدرسبن دانشگاه استفاده میشود.
عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اصفهان از دپوی بیش از یک هزار دوچرخه در انبار آیت الله ارباب و مهدی آباد خبر داد و گفت: با تاکید دادستان عمومی و انقلاب استان مبنی بر ایجاد مسیرهای دوچرخه لازم است با هر گونه تعلل و کارشکنی در این مورد برخورد جدی شود.
سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه دستگاههای فرهنگی تقریبا در شهر تعطیل هستند، گفت: قاطعانه می‌گویم تمام بار و فشار برنامه‌های فرهنگی شهر بر دوش شهرداری گذاشته شده است.هر دستگاه فرهنگی برای انجام هر کاری به سراغ شهرداری می آید و شهرداری به یک گاو شیرده که هم باید پول بدهد و هم برنامه ریزی فرهنگی کند، تبدیل شده است.
پیمان کلانتر معتمدی نویسنده و پژوهشگر اصفهانی:

ما نیاز به فرهنگ غرب و شرق نداریم بلکه خودمان معماران فرهنگیم

پیمان کلانترمعتمدی دربیست ویکم دیماه1345 درمحلّه نشاط و درخانواده ای با پیشینه فرهنگی چشم به جهان گشود.کلانترمعتمدی اصفهانی بودن خودرابه زمانی مربوط می داند که میرزاعبدالباقی طبیب اصفهانی درزمان نادرشاه افشار، جهرم فارس را به مقصد اصفهان برای همیشه ترک کرد . انتساب کلانتر در خاندان او از آنجا ریشه می گیرد که منصب کلانتری شهراصفهان دراین خانواده بطور موروثی برای چندین وچند دهه باقی بود . شخصی ازاین خاندان به نام میرزاعبدالوهاب معتمدالدوله (نشاط اصفهانی) در زمان فتحعلی شاه قاجار ، بعنوان نخستین وزیر امورخارجه ایران ، چهره سیاسی این خاندان را نیز تقویت کرد . البته نشاط اصفهانی را شاعری توانمند که پس از صائب تبریزی، نقش موثری در دوره بازگشت ادبی داشت می شناسند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اعلام کرد:

رتبه نخست دانشگاه آزاد نجف آباد در بین 21 دانشگاه ایران

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در معیارهای میزان ارجاعات، انتشارات ارجاع شده برتر و انتشارات حرفه ای دربین 21 دانشگاه معتبر دولتی و آزاد ایران، رتبه نخست راکسب کرد.