شهردار سابق اصفهان:

مساله آب اصفهان یک چالش فرا استانی است

فعال سیاسی و شهردار سابق اصفهان گفت: مساله آب اصفهان یک چالش فرا استانی است و وزیر کشور نقش جدی در حل آن دارد.
تصویر مساله آب اصفهان یک چالش فرا استانی است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ قدرت‌الله نوروزی افزود: وزیر کشور برای حل مشکل آب استان می‌تواند نقش جدی در شورای امنیت داشته باشد و محور حرکت برای حل آن باشد.قد

وی گفت: مساله آب استان با وزارتخانه‌های کشور و نیرو ارتباط مستقیم دارد و اگر بخواهیم توسعه صنعت به شکل علمی، دقیق و کارشناسی شده در استان اصفهان صورت گیرد، به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مرتبط است.

نوروزی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات استان اصفهان باید در هیات دولت هماهنگی کامل وجود داشته باشد، افزود: مطمئنم که رییس جمهور، کابینه را با همین نگاه به گونه‌ای چینش کرده است که وزیران هر کدام بتوانند سیاست‌ها و شعارهای وی را عملی کنند.

وی گفت: با توجه به سابقه‌ای که اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور دارد و به‌عنوان یک فرد معتدل با سیاست‌های رییس جمهور هماهنگ است، انتظار می‌رود در اجرای سیاست‌های دولت به گونه‌ای عمل کند تا شعارهای رییس جمهور تحقق یابد.

فرماندار اسبق اصفهان افزود: وزیر پیشنهادی کشور قطعا از مشکل آب اصفهان آگاه است و با هماهنگی کابینه و مسوولان استانی می‌تواند تا حدودی این بار سنگین را از دوش مردم اصفهان بردارد.

نوروزی گفت: امیدوارم که مجلس به وزیران پیشنهادی اعتماد کند و کابینه نیز بتواند در مسیر شعارهایی که مردم برای تحقق آن پای صندوق‌های رای آمدند، فعالیت کند.

وی تصریح کرد: وقتی کابینه دور هم جمع می‌شوند، نمی‌توانیم بگوییم همه چیز تکمیل و فراهم است اما باید بتوانند ضعف‌ها را با تعامل با یکدیگر پوشش دهند.

ین فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رییس جمهور حتما مباحث مختلف مطرح شده درباره کابینه را شنیده‌ است و یقینا در اقدامات بعدی از جمله چینش نیروها بعد از تشکیل کابینه، چاره‌اندیشی می‌کند.

وی افزود: رییس جمهور بدون شک برای این چینش کابینه دلیل دارد و امیدواریم با تعاملی که با مجلس و دستگاه‌های اجرایی دیگر خواهد داشت، موفق باشد.

نوروزی ابراز امیدواری کرد که هیات دولت بتواند فرصتی را برای کشور و استان اصفهان که با مشکلات خاص مواجه است، فراهم کند.

هیات دولت برای احیای سرمایه اجتماعی در اصفهان تلاش کند

این فعال سیاسی با بیان اینکه خشک شدن زاینده‌رود سبب خدشه وارد شدن به اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی در اصفهان شده است، تاکید کرد: نگاه دولت به اصفهان باید متفاوت باشد گرچه هم‌اکنون مسائل و مشکلات در کشور تقریبا مشترک است اما در اصفهان به‌طور ویژه مشکل آب وجود دارد.

نوروزی اضافه کرد: هیات دولت باید با این مشکل اصفهان آشنا باشد و رییس جمهور در سفر به اصفهان، از نزدیک وضعیت کشاورزان و رودخانه زاینده‌رود را دید و این مصیبت بزرگ را احساس کرد.

نوروزی ابراز امیدواری کرد که کابینه دولت چهاردهم با سفرهایی که به اصفهان خواهند داشت ضمن آشنایی با مشکلات این دیار، مسیری را انتخاب کنند تا مساله آب حل شود.

وی گفت: به هم خوردن تعادل بین منابع آب و مصارف آن و از سوی دیگر تخصیص‌ها و بارگذاری‌های غیرمجاز و ناشی از سوءمدیریت در چند دهه اخیر موجودیت اصفهان را به خطر انداخته که به معنی بروز مشکلات متعدد برای مردم است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حل مساله آب اصفهان عزم ملی می‌طلبد و راهکار آن فرا استانی است.

منبع: ایرنا

741629