چند پروژه ی کشاورزی دراصفهان به بهربرداری رسیده است؟

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افتتاح ۸۶ پروژه کشاورزی در استان به مناسبت «هفته دولت» خبر داد
تصویر چند پروژه ی کشاورزی دراصفهان به بهربرداری رسیده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ اظهار داشت: از این تعداد، ۲۴ پروژه در حوزه باغبانی و گلخانه، ۲۱ پروژه در بخش مهندسی و آب و خاک، ۱۵ پروژه در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۰ پروژه در زمینه دام و طیور، هفت پروژه در ارتباط با عشایر، چهار پروژه در بخش صنایع کشاورزی، ۲ پروژه در حوزه تعاون روستایی و یک پروژه در بخش حفظ نباتات است.

وی با بیان اینکه برای پروژه‌های مذکور هفت هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: نقش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در اجرای این پروژه‌ها پررنگ است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه‌ها به ترتیب ۴۱۸ و ۶۷۶ نفر است و در کنار آن ۱۳ هزار و ۴۶۳ خانوار نیز از منافع آنها استفاده خواهند کرد.

اصفهان از پیشتازان صنعت کشاورزی ایران با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی(معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور) محسوب می‌شود.

شرایط متنوع آب و هوایی این استان، استعداد تولید انواع محصولات را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌ کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای این خطه در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

دوم تا هشتم شهریور بعنوان «هفته دولت» نامگذاری شده است

منبع: ایرنا

752285