نگاهی به سابقه ی خرید جدید سپاهان

خرید جدید تیم فوتبال سپاهان سابقه قهرمانی در جام جهانی و فتح لیگ اروپا را در کارنامه دارد.
تصویر نگاهی به سابقه ی خرید جدید سپاهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سرانجام پس از چند هفته مذاکره فشرده، استیون انزونزی، هافبک نامدار فرانسوی به سپاهان پیوست.

انزونزی سابقه بازی در تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، سویا، آث‌رم، بلکبرن سیتی، استوک‌سیتی، گالاتاسرای و الریان را داشته و در پست‌های هافبک مرکزی و هافبک دفاعی بازی می‌کند؛ ایران هفتمین کشور دوران حرفه‌ای انزونزی پس از فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و قطر است.

بازیکن جدید سپاهانی‌ها، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ در رده جوانان برای پاریسن‌ژرمن فرانسه به میدان رفت؛ سپس بعد از حضور در چند باشگاه دیگر در رده جوانان، در سال ۲۰۰۷ و در تیم آمیان فرانسه به فوتبال دنیا معرفی شد.

۲ سال حضور در آمیان، فرصت پیوستن این بازیکن به بلکبرن سیتی و لیگ برتر انگلیس را فراهم کرد، وی با آمار ۸۶ بازی و ۵ گل در مدت ۳ سال بلکبرن را به مقصد استوک‌سیتی ترک کرد؛ در این تیم نیز ۱۰۹ بار به میدان رفت و ۶ گل به ثمر رساند.

سال ۲۰۱۵ انزونزی به سویا اسپانیا پیوست، جایی که در ۹۰ بازی ۶ بار موفق به گل‌زنی شد و در فینال لیگ اروپا نیز با غلبه بر لیورپول جام قهرمانی را بالای سر برد.

هافبک فرانسوی سپس راهی رم ایتالیا شد اما در این تیم بیشتر از یک‌فصل بازی نکرد تا نوار فعالیت ۳ ساله او در تیم‌های قبلی‌اش با حضور در ایتالیا پاره شود؛ او دو فصل قرضی را در تیم‌های گالاتاسرای ترکیه و رن فرانسه سپری کرد و سپس در سال ۲۰۲۱ به الریان قطر پیوست.

با ۳۹ بازی و ۲ گل در مدت ۲ سال، الریان را به مقصد قونیه‌اسپور ترک کرد تا درخشان‌ترین فصل فوتبالی خود از نظر گل‌زنی با آمار ۳۳ بازی و ۱۱ ‌گل را به ثبت برساند و در شرایطی ایده‌آل به سپاهان بپیوندد.

انزونزی در رده ملی بعد از رد دعوت تیم ملی جمهوری کنگو در سال ۲۰۱۱ و عدم احراز شرایط حضور در تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۱۶، اولین بار نوامبر ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت و به همراه خروس‌ها راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شد.

او در ۵ بازی از ۷ بازی فرانسه به میدان رفت و بعد از ۳۵ دقیقه حضور در فینال مقابل کرواسی جام را بالای سر برد؛ آخرین بازی‌های ملی او نیز به سال ۲۰۲۰ و حضور در لیگ ملت‌های اروپا بر می‌گردد.

منبع: پرسون

741632