آیا بازار تاریخی ۹۰۰ ساله شهرضا مرمت و بازسازی می‌شود؟

شهردار شهرضا با بیان اینکه بازار تاریخی شهرضا به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و شاخص مرمت و بازسازی می‌شود، گفت: پیمانکار بازار مشخص شد و شهرداری تعهد داد یک سوم اعتبار مورد نیاز را اختصاص دهد تا با مشارکت میراث فرهنگی و بازاریان شاهد تکمیل و مرمت بازار تاریخی باشیم.
تصویر آیا بازار تاریخی ۹۰۰ ساله شهرضا مرمت و بازسازی می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ حمید شهبازی، شهردار شهرضا با اشاره به آغاز مرمت بازار تاریخی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مسوولان شهرستان در تهران و دیداری که با معاون وزیر و رئیس شرکت بازآفرینی ایران برگزار شد، مقرر شد بازار تاریخی شهرضا به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و شاخص مرمت و بازسازی شود.

وی افزود: بخشی از بازار در سال‌های گذشته مرمت و بازسازی شده بود و نیاز بود ادامه بازار هم مورد توجه قرار بگیرد به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه ستاد بازآفریی شهری اعتباری برای مرمت بازار اختصاص داد.

شهبازی ادامه داد: پیمانکار بازار مشخص شد و شهرداری تعهد داد یک سوم اعتبار مورد نیاز را اختصاص دهد تا با مشارکت میراث فرهنگی و بازاریان شاهد تکمیل و مرمت بازار تاریخی باشیم.

فعالان و هنرمندان صنایع دستی در بازار مسگرها مستقر می‌شوند

شهردار شهرضا ادامه داد: کار مرمت را از بازار مسگرها آغاز خواهیم کرد، مقاوم‌سازی سقف و بدنه‌سازی و در ادامه کف‌سازی و نورپردازی بازار انجام می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: از بازاریان درخواست دارم همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی داشته باشند.

شهبازی عنوان کرد: امیدواریم با موافقت مالکان بازار مسگرها شاهد این باشیم که فعالان و هنرمندان صنایع دستی در این بازار مستقر شوند و شاهد رونق و شکوفایی صنایع دستی باشیم و شهر تاریخی شهرضا را بیش از گذشته بتوانیم به هم وطنان معرفی کنیم.

بازار بزرگ تاریخی شهرضا از جمله بازارهای قدیمی کشور محسوب می‌شود و متعلق به دوره سلجوقیان است که به شکل زیبایی در دل بافت قدیمی شهر طی قرون گذشته گسترش یافته است.

این بازار شامل چند کاروانسرا و اماکن قدیمی است؛ در مرکز بازار چهارسوقی با گنبدی آجری بنا شده که از جمله آثار تاریخی این شهر محسوب می‌شود.

نوع ساخت و معماری بازار برگرفته از شیوه معماری دوره سلجوقیان با طاق‌های وسیع و بلند است.

وجود حجره‌های قدیمی و کاروانسراها و تیمچه‌ها بر شکوه و زیبایی این مکان تاریخی افزوده است.

منبع: فارس

741942