یزد

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت

پرداخت تسهیلات 19 میلیاردی به مددجویان بهابادی

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بهاباد گفت : درشش ماهه سال جاری مبلغ 18 میلیارد و 425 میلیون ریال وام به صورت کارگشائی به تعداد 301 نفر از مددجویان و نیازمندان این شهرستان  پرداخت شده است .
مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد:

10 درصد یزدی ها سالمند هستند

مدیر کل بهریستی استان یزد، گفت: حدود 10 درصد جمعیت استان یزد بالای 65 سال بوده که تعداد زنان سالمند از تعداد مردان بیشتر است.
سپنتا نیکنام گفت: بزودی ضایعات و زباله‌های خشک از طریق اپلیکیشن به طور مستقیم از سوی شهرداری جمع‌آوری می‌شود تا واسطه‌ها و تخلفات احتمالی در این حوزه کاهش یابد..
«رضا سخندان» پیرترین شهردار زنده یزد؛ که با تلاش و حوصله توانست از شاگردی جوراب بافی، خود را به جایگاه شهرداری یزد برساند.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

240 واحد دامداری غیرمجاز، در یزد پلمپ شد

فاتحی نیا گفت: تعدادی دامداری غیرمجاز در بلوار بهمن یزد وجود داشت که سبب اعتراض اهالی و مشکلات محیط زیستی شده بود؛ که با پیگیری‌های که انجام شد، این دامداری غیرمجاز پلمب و دام آنها تخلیه و به خارج از شهر منتقل شد.
محسن ابوترابی با اشاره به بلاتکلیفی  پروژه پیامبر اعظم گفت: لازم است این موضوع برای همیشه حل و فصل شود تا مردم از بلاتکلیفی خارج شود و زمین‌های فریز شده آزاد یا تعیین تکلیف شوند.
ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نمازجمعه این هفته:

مدیریت جهادی و تکیه بر نیروهای توانمند بومی؛ راه برون رفت از مشکلات کشور است

ائمه جمعه یزد راه برون رفت از مشکلات را مدیریت جهادی، تکیه بر نیروهای توانمند بومی و تدوام ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانستند و تاکید کردند: علی رغم تمامی دسیسه ها با مدد الهی با حرکت انقلابی این حکومت را به دست صاحب اصلی آن می رسانیم.
یزد_پرسون؛ پیش از ظهر امروز با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، استاندار و جمعی از مسئولان جاده سلامت در یزد به بهره برداری رسید.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد خبر داد؛

مشارکت موکب‌های اربعینی یزد در طرح «مهر اربعین»

طهماسبی گفت: بیش از 20 موکب‌ اربعینی استان یزد امسال با شیوع کرونا در قالب طرحی به نام «مهر اربعین» در زمینه کمک‌های مومنانه به نیازمندان سراسر استان کمک می‌کنند.
ابوطالبی گفت: کارشناسان پلیس فتا، صفحه‌ای عمومی که گرداننده آن محتوای مجرمانه را تولید و نشر می‌داد را مورد بررسی فنی قرار دادند و توانستند گرداننده این صفحه را شناسایی و با هماهنگی مرجعه قضائی متهم را به پلیس فتا احضار کردند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی وزارت بهداشت واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی با اولویت زنان باردار، بیماران خاص و سالمندان انجام خواهد شد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

60 میلیون ایرانی یارانه تأمین کالاهای اساسی دریافت می کنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تصویب این طرح، دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی، ملزم شده و 60 میلیون ایرانی کارت دیجیتالی دریافت خواهند کرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد خبر داد

انجام روزانه 13 عملیات، توسط آتش نشانان یزد

میرجلیلی تعداد عملیات‌های آتش‌نشانی یزد طی یکسال را 4 هزار مورد اعلام و اظهار داشت: در سال تقریباً 2 هزار مورد اعزام برای اطفاء حریق و 2 هزار مورد نیز اعزام برای امداد و نجات در سطح استان یزد داریم که به‌صورت میانگین در طول روز 12 تا 13 اعزام انجام می‌گیرد.