رئیس پلیس فتای استان یزد:

گرداننده صفحه اینستاگرامی با محتوای خلاف عفت عمومی دستگیر شد

ابوطالبی گفت: کارشناسان پلیس فتا، صفحه‌ای عمومی که گرداننده آن محتوای مجرمانه را تولید و نشر می‌داد را مورد بررسی فنی قرار دادند و توانستند گرداننده این صفحه را شناسایی و با هماهنگی مرجعه قضائی متهم را به پلیس فتا احضار کردند.

به گزارش پرسون؛ سرهنگ علیرضا ابوطالبی با بیان این‌که مبارزه همه جانبه علیه ناامنی اجتماعی و فرهنگی از جمله اولویت‌های اجرایی پلیس است، اظهار کرد: در پی رصد و گشت زنی‌های مستمر فضای‌ مجازی توسط کارشناسان این پلیس در راستای مقابله با عامل انتشار محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی صفحه اینستاگرامی شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویری نامتعارف از مدلینگ و عروسی و مروج فرهنگ ابتذال و بی‌حجابی کرده بود که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا، صفحه‌ای عمومی که گرداننده آن محتوای مجرمانه را تولید و نشر می‌داد را مورد بررسی فنی قرار دادند و توانستند گرداننده این صفحه را شناسایی و با هماهنگی مرجعه قضائی متهم را به پلیس فتا احضار کردند.

رئیس پلیس فتای استان یزد، گفت: متهم که عکاس مبتدی و جوانی بود در خصوص انتشار محتویات غیر اخلاقی در ایستاگرام بیان داشت اطلاعی از جرم بودن انتشار این ‌گونه تصاویر در فضای مجازی نداشتم و به خاطر علاقه به عکاسی اقدام به بارگزاری این تصاویر در صفحه اینستاگرامی کرده بودم.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: ماده چهاردهم قانون جرایم کامپیوتری, درجهت جلوگیری از اشاعه فحشاء و منکرات و ترویج دهندگان محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی, انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن را جرم تلقی نموده و اشاعه محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این گونه محتواهای مجرمانه وجود دارد برای کاربران متخلف مسئولیت قانونی در پی خواهد داشت و پلیس فتا برابر قانون نسبت به شناسایی عاملین و مروجین این محتواها در فضای مجازی اقدام و مجرمین را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی در پایان از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

206675