یزد

مصوبات جدید ستاد استانی کرونا دریزد؛

رفت و آمدهای شبانه خانوادگی در یزد ممنوع شد

استاندار یزد گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در نشست ستاد کرونا رفت و آمدهای خانوادگی شبانه ممنوع  و نیروهای انتظامی را موظف کردیم تا خودروهایی که به صورت خانوادگی و جمعی در حال تردد در سطح شهر هستند، جریمه کنند.
پُرسون؛ در ادامه تشدید نظارت ها بر اماکن عمومی و صنوف یزد، در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، امروز بازرسان ستاد کرونای یزد به سراغ پایانه مسافربری و اتوبوس های شهری و بین شهری یزد رفتند.
گلایه عضو شورای شهر یزد از سازمان همیاری ها؛

تنها 7 درصد جرائم رانندگی به حساب شهرداری یزد واریز شده است

عضو شورای شهر یزد گفت: متاسفانه ما در زمینه فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از سازمان همیاری های شهرداری گلایه مندیم چرا که هیچ کمکی ازسوی سازمان همیاری ها به شهرداری یزد نشده است.
انار در اساطیر و هنرهای ایران باستان از دوران پیش از تاریخ، مقامی والا و رسالت رمزی و نمادی پر دامنه داشته است. نقش انار بر روی آثار هنری، نمادی از معانی عمیق زندگی از جمله بی مرگی، کثرت در وحدت، باروری دراز مدت، حاصلخیزی و وفور حکایت دارد.
احمد ترحمی گفت: آمار اعلامی از سوی ستاد کرونا استان در خصوص مبتلایان و فوتی‌ها کرونا صحیح ترین و دقیق ترین آمار بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی است.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

خدمات رسانی شرکت‌های آبفا به روستاها سه برابر شده است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با یکپارچه سازی شرکتهای آبفای شهری و روستایی، تعداد شعب ادارات آب و فاضلابی که بعد از تجمیع، به روستاها خدمات ارایه می‌کنند، حدود سه برابر شده است.
یزد_پرسون؛ در پی روند روبه رشد بیماران کرونایی در استان یزد که منجر به تکمیل تخت های بیمارستانی و راه اندازی بیمارستان های صحرایی شده است سخت گیری بازرسان ستاد کرونا در استان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف تشدید شده و در این راستا برخوردهای قاطع با متخلفان صورت گرفته است.
از آثار برتر در هفت محور موضوعی و ۲۰ اثر تقدیری و هشت برگزیده در بخش شعر نوجوان تقدیر و تحلیل به عمل خواهد امد، همچنین آثار برتر جشنواره در ۵ مجلد به چاپ خواهد رسید
به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت؛

پلمب یک مرکز آموزش بازاریابی در یزد

یک مرکز آموزش و فعالیت های بازاریابی در یزد به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمپ شد.
در پی بازدید تیم نظارت فرمانداری یزد از ادارات:

ثبت اسناد شهرستان یزد در رعایت پروتکل های بهداشتی مردود شد

در بازدید میدانی و سرزده تیم نظارتی فرمانداری یزد از اداره ثبت اسناد شهرستان یزد این اداره به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا تذکر کتبی گرفت.
با رکورد زنی کرونا در کشور وبه ویژه در استان یزد نظارت ها بر اصناف شدیدتر شده و تیم های بازرسی هیچ گونه مماشاتی را با متخلفان نخواهند داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد؛

افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد خبر داد.
بازرس کل استان یزد با بیان اینکه پیشگیری و حفظ سلامت کاری مدیران، نخستین اولویت کاری سازمان بازرسی است افزود: این مهم از طریق ارائه آموزش، تذکر تلفنی، نامه های هشداری و ... انجام می گیرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد عنوان کرد؛

افزایش قیمت مرغ، ناشی از کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد گفت: افزایش قیمت مرغ یک موضوع کشوری است که به دلیل کمبود نهاده‌های دامی، افزایش قیمت نهاده‌ها و بالا رفتن هزینه‌های تولید به وجود آمده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

کرونا در یزد رکورد زد

ابراهیم سلمانی گفت: طی هفته اخیر یک هزار و 237 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان یزد شناسایی شد که طی سه موج کرونا تاکنون این آمار رکورد محسوب می‌شود.
عضو شورای شهر یزد، گفت: قطعا یکی از دلایل موفقیت کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در اردیبهشت ماه، تعطیلی ادارات و دورکاری آنها در اسفند و فروردین ماه بود؛ به گونه ای که سبب شد تعداد ابتلایان به شدت در یزد کاهش یابد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد؛

ضرورت بهره مندی نیروهای خدماتی مراکز بهداشتی از مزایا و پاداش ایام کرونا

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از استاندار یزد تقاضا دارم که برای جبران زحمات از منابعی که به منظور پاداش و مزایای بیماری کرونا به مراکز درمانی اختصاص دارد نیروهای خدماتی و شرکتی نیز به نحو مقتضی بهره مند گردند.
فرماندار یزد گفت: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان در راستای اجرایی کردن مصوبات با حضور در چند واحد صنفی ضمن بازدید میدانی ۸۴ واحد متخلف شامل دفتر پیشخوان،داروخانه،پمپ بنزین واماکن عمومی صنفی وتجاری را به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شناسایی و پلمپ کردند.