دادستان عمومی و انقلاب یزد:

شورای شهر و شهرداری به موضوع ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر ورود کند

محمد رضا حداد زاده گفت: یکی از ظرفیت‌های قانونی شهرداری ها ورود به حوزه ساخت و ساز مسکن برای مردم است که  متاسفانه از این ظرفیت غفلت شده است .

یزد_ پرسون؛ محمدرضا حدادزاده شامگاه شنبه در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با بیان این مطلب که یکی از ظرفیت‌های قانونی شهرداری ها ورود به حوزه ساخت و ساز مسکن برای مردم است گفت: متاسفانه از این ظرفیت غفلت شده و این موضوع سبب وارد آمدن فشار بر اقشار ضعیف جامعه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد افزود: متاسفانه در برخی موارد، مسکن و شهرسازی زمین‌ها را فریز می‌کند و بعد از چندین سال به جای اینکه این زمین‌ها به شهرداری واگذار و در اختیار مردم قرار گیرد توسط زمین خواران تصاحب می شود که البته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در زمینه مساعدت مطلوب‌تر مسکن و شهرسازی انتظار می رود شهرداری و شورای شهر نسبت به این مهم پیگیری داشته باشند.

محمد رضا حداد زاده تصریح کرد: با سایر مسئولان و نهادها نظارتی از جمله سازمان بازرسی استان و معاونت عمرانی استانداری نیز مذاکراتی صورت گرفته تا در این راستا و فراتر از طرح اقدام ملی مسکن برای تأمین مسکن اقشار ضعیف اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در خصوص اجرای طرح عدالت ترمیمی در شهر یزد هم گفت: عزم‌وتاکید دستگاه قضاء نیز، برای کاهش مراجعات مردم به دادسراهاست و این طرح می تواند ما را در این زمینه یاری کند.

حدادزاده تاکید کرد: تمام تلاش ما کاهش منازعات بوده است که این امر با اجرای طرح عدالت ترمیمی در یزد تا حدود زیادی محقق خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عزم دادستانی برای حل موضوع پروژه طالقانی اظهار داشت: صرف نظر از اقدامات مجرمانه در خصوص ادامه روند ساخت و ساز و رایزنی های صورت گرفته با برخی اعضای شورای شهر، تصمیم گیری در خصوص این پروژه را به شورا و شهرداری واگذار کردیم.

گفتنی است، پروژه بلوار طالقانی یزد که با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در حال ساخت و ساز بود، چندی پیش به دلیل تخلفات متعدد ساختمانی از سوی دادستانی یزد متوقف شده بود.

206968

مطالب مرتبط