مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد:

10 درصد یزدی ها سالمند هستند

مدیر کل بهریستی استان یزد، گفت: حدود 10 درصد جمعیت استان یزد بالای 65 سال بوده که تعداد زنان سالمند از تعداد مردان بیشتر است.

یزد_پرسون؛ علی محمد عطابخش، ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به 9 مهرماه روز جهانی ناشنوایان از وجود بیش از چهار هزار و 500 معلول ناشنوا و نیمه ناشنوا تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: اشتغال و برقراری ارتباط با دیگر افراد، بیشترین مشکلات ناشنوایان به شمار می رود.

راه اندازی رستوران ناشنوایان در یزد

عطابخش ادامه داد: در راستای افزایش سطح آگاهی ناشنوایان، تفاهمنامه‌ای بین جامعه ناشنوایان، شورای شهر، بهزیستی و صدا و سیما منعقد شده که هر روز اخبار استان در ساعت 13:30 و همچنین دو برنامه پزشکی هفته نیز با حضور رابط ناشنوایان اجرا شود.

وی همچنین از راه اندازی اولین مرکز مشاوره، ویژه ناشنوایان استان خبر داد و اظهار داشت: این مرکز در فلکه سوم آزادشهر یزد با حضور مشاور آشنا به حرکات اشاره، راه‌اندازی شده و در روزهای دوشنبه با دریافت وقت قبلی به ناشنوایان و خانواده‌های آنها خدمت ارائه می دهند ضمن اینکه اولین رستوران ناشنوایان نیز با حضور افراد آشنا به حرکات اشاره، در یزد راه‌اندازی شده است.

حدود 10 درصد جمعیت استان یزد سالمندند

مدیرکل بهزیستی یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی سالمندان ابراز داشت: حدود 10 درصد جمعیت استان یزد بالای 65 سال بوده که تعداد زنان سالمند از تعداد مردان بیشتر است البته با توجه به اینکه متوسط این شاخص در کشور 10.3 درصد است، استان یزد با اختلاف اندکی با متوسط کشور، در آستانه قرار گرفتن در جمع استان‌های سالمند کشور است.

وی تصریح کرد: 17 مرکز روزانه سالمندان، خدمات آموزشی، پزشکی و ... را به سالمندان ارائه می‌دهند که البته با شیوع کرونا، خدمات در شش ماهه نخست امسال کاهش یافته؛ ضمن اینکه 8 مرکز شبانه روزی سالمندان در استان نیز به 350 تا 400 سالمند در استان خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

207175