ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نمازجمعه این هفته:

مدیریت جهادی و تکیه بر نیروهای توانمند بومی؛ راه برون رفت از مشکلات کشور است

ائمه جمعه یزد راه برون رفت از مشکلات را مدیریت جهادی، تکیه بر نیروهای توانمند بومی و تدوام ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانستند و تاکید کردند: علی رغم تمامی دسیسه ها با مدد الهی با حرکت انقلابی این حکومت را به دست صاحب اصلی آن می رسانیم.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نماز چمعه بر تکیه بر نیروهای توانمند بومی و تدوام ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جهت برون رفت از مشکلات تاکید کردند.

مدیریت جهادی و تکیه بر نیروهای توانمند بومی؛ راه برون رفت از مشکلات

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه به برکت خون شهدا و ایثار رزمندگان تمامی توطئه های استکبارحهانی علیه ایران خنثی شده است گفت: می توان با الگو گرفتن از ارزش‌های دوران دفاع مقدس، همچنین گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: راه برون رفت از مشکلات، حفظ روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، تکیه بر نیروهای توانمند بومی و تدوام ارزش‌های دوران دفاع مقدس است که باید بیش از گذشته در جامعه ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به جنگ روانی و اقتصادی دشمنان علیه نظام و انقلاب تصریح کرد: دشمنان با آغاز جنگ اقتصادی در صدد هستند که مردم را ناراضی کرده و بین مردم و حکومت فاصله بیاندازند و نظم بازار و امنیت کشور را دچار اختلال کنند.

ناصری یزدی تاکید کرد: دشمنان ما نمی‌خواهند اسلام و ایران را قوی و پابرجا ببینند بلکه آنها ایران فرتوت، فرسوده و افتاده می‌خواهند بنابراین توجه به تولید و رسیدگی به مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و ارزش نهادن به کار و فعالیت راهکار بسیاری از معضلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در پایان از مسئولان خواست توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید باید نصب العین خود قرار دهند که انجام آن موجب تولید و اشتغال بیشتر ‌شود.

سرانجام دل بستگی به غرب ذلت و خاری است

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی نیز درخطبه های نماز جمعه بهاباد با اشاره به دشمنی تاریخی آمریکا با ملت‌های جهان و مردم ایران گفت: ابهت پوشالی استکبار جهانی از بین رفته ‌و قدرت آمریکا سرکرده مستکبران عالم رو به افول و زوال است و مناظره نامزدهای ریاست جمهوری این کشور به خوبی وجود بحران داخلی در این کشور را نمایان کرد.

امام جمعه بهاباد اضافه کرد: افرادی که به غرب دل بسته‌اند بدانند سرانجام این نوکری، ذلت و خاری به‌دست خود آمریکاست و علی رغم تمامی دسیسه ها با مدد الهی با حرکت انقلابی این حکومت را به دست صاحب اصلی آن می رسانیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عزاداران حسینی در دهه اول محرم خوش درخشیدند و با رعایت تمام تدابیر و حفظ جایگاه سید و سالار شهیدان عزاداری کردند گفت: توصیه می‌کنیم که مراسم های عزاداری امسال در محیط های باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد باتاکید برنصب پرچمهای سیاه عزاداری درکوچه ها، ادارات و مساجد اظهارداشت : باید با نصب پرچم و علم عزا کاری کنیم که امسال عزاداری اربعین ازسالهای گذشته با شکوه تربرگزارشود.


امام جمعه بهاباد با تاکید بر خواندن زیارت اربعین دراین روز اظهار داشت : زیارت امام حسین (ع) بسیار فضیلت داشته و امیدواریم که ویروس منحوس کرونا را شکست داده و آخرین اربعینی باشد که باید از دور امام حسین (ع) زیارت کنیم.


بشکانی اربعین را کنگره بزرگ جهانی عنوان و ابراز داشت: هر چند ویروس کرونا باعث شد امسال نتوانیم در کنگره عظیم اربعین حسینی حضور داشته باشیم اما از راه دور با آرمان های اباعبدالله علیه السلام تجدید بعیت می‌کنیم.

206861