مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

240 واحد دامداری غیرمجاز، در یزد پلمپ شد

فاتحی نیا گفت: تعدادی دامداری غیرمجاز در بلوار بهمن یزد وجود داشت که سبب اعتراض اهالی و مشکلات محیط زیستی شده بود؛ که با پیگیری‌های که انجام شد، این دامداری غیرمجاز پلمب و دام آنها تخلیه و به خارج از شهر منتقل شد.

یزد_سایت خبری پرسون؛ علی فاتحی‌نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دامپزشکی، با بیان اینکه سازمان دامپزشکی نقش مؤثری در کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک انسان و دام دارد گفت: بیش از 104 هزار رأس دام سبک و 47 هزار رأس دام سنگین علیه تب برفکی واکسیناسیون شده‌اند، همچنین بیش از 117 هزار دام علیه آبله و بیش از 180 هزار دام نیز علیه طاعون نشخوارکننده کوچک، واکسیناسیون شده‌اند.

وی اظهار داشت: بیش از 8 هزار تست بروسلوز، برای دام‌های سنگین، 2 هزار تست بروسلوز برای دام‌های سبک، 10 هزار تست سل و 2 هزار تست مشمشه در استان یزد انجام شده است.

فاتحی‌نیا خاطرنشان کرد: 83 هزار دام سبک علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده‌اند؛ همچنین بیش از 11 هزار رأس دام سنگین نیز واکسن بروسلوز و 2 هزار قلاده سگ نیز واکسن هاری را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در تشریح جمعیت دام استان یزد، اظهار داشت: جمعیت دام سنگین استان یزد 110 هزار و 885 رأس، جمعیت دام سبک 802 هزار و 448 رأس، جمعیت شتر 14 هزار و 969 نفر، تعداد سگ صاحب‌دار نیز 8 هزار قلاده است.

الزام فروش تخم مرغ به صورت بسته بندی در یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: 9 واحد کشتارگاه دام، 5 واحد کشتارگاه بلدرچین و 4 واحد کشتارگاه طیور در استان یزد فعال هستند.

فاتحی‌نیا اضافه کرد: همچنین 5 واحد بسته‌بندی بلدرچین، 15 واحد بسته‌بندی مرغ، 1 واحد بسته بندی تخم مرغ، 1 واحد بسته‌بندی مرغ و ماهی و 3 واحد بسته بلندی گوشت قرمز در استان یزد فعالیت می‌کنند از این رو از مهرماه امسال فروشگاه‌‎های بزرگ موظفند تخم مرغ را بصورت بسته‌بندی شده به مشتری ارائه دهند.

240 واحد دامداری غیرمجاز در یزد پلمپ شده است

وی با اشاره به جمع آوری دامداری های غیر مجاز اظهار داشت: تعدادی دامداری غیرمجاز در بلوار بهمن یزد وجود داشت که سبب اعتراض اهالی و همچنین مشکلات محیط زیستی شده بود، که با پیگیری‌های که انجام شد، 240 واحد دامداری غیرمجاز پلمب شد و دام آنها تخلیه و به خارج از شهر منتقل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد، عنوان کرد: بخش مولکولی آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در هفته دامپزشکی توسط مسئولان استانی و یا کشوری افتتاح خواهد شد؛ با افتتاح این بخش کمک زیادی جهت شناسایی سریع‌تر کانون بیماری‌ها و به تبع آن پیشگیری از بیماری‌ها خواهد شد؛ همچنین به مناسبت هفته دامپزشکی ساختمان جدید آزمایشگاه دامپزشکی یزد نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/

207088