رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد خبر داد؛

افزایش 40 درصدی املاک در یزد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان یزد گفت: به طور میانگین قیمت املاک در شهر یزد تا 40درصد افزایش داشته است.

به گزارش پرسون؛ امیر یاسینی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد، با بیان این‌که ترخ اجاره بها در سال جاری به دلیل شرایط کرونا در تهران 25درصد، کلان شهرها 20درصد و شهرهای کوچک 15درصد افزایش یافته است گفت: این افزایش قیمت بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعیین شده است.

وی افزود: اگر مستاجر و صاحب خانه به توافق نرسند دادگستری و شوراهای حل اختلاف حق حکم تخلیه را به صاحب خانه نمی‌دهد و مستاجرین تا سفید شدن وضعیت کرونا می تواند در خانه بمانند.

یاسینی تصریح کرد: طبق گفته دادستان کل کشور، اساس کار دستگاه قضایی، مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص املاک است اما متاسفانه در یزد چند مورد حکم تخلیه مستاجرین صادر شده است.

مسکن در یزد بطورمیانگین 40درصد گران‌تر شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تاکید کرد: طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، در سال جاری افزایش اجاره بها در استان یزد بیش از 15درصد جایز نیست اما به طور میانگین قیمت املاک در شهر یزد تا 40درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مستاجرین برای رهن و اجاره به بنگاه‌ها کمتر مراجعه می کنند و خودشان به صورت غیررسمی قرارداد را تمدید می کنند.

وی در پایان گفت: قاعدتا به تناسب کالاهایی چون خودرو، طلا و سکه که افزایش قیمت داشته است ملک هم گران تر شده به گونه ای که املاک، حتی آپارتمان ها در یزد نسبت به سال قبل 70 یا 80 درصد با افزیش قیمت روبرو بوده است.

انتهای پیام/

206604

مطالب مرتبط