همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون کار گروهی، داوطلبانه و نظام مند است، تکیه بر توان تعاون و شرکت‌های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر را پوشش می‌دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است و رویکرد این اداره کل حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها است به گونه‌ای که ضمن کمک به ثبت و راه اندازی تعاونیها و در اولویت قرار دادن و پیگیری پرونده‌های تسهیلات شرکتهای تعاونی متقاضی، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز،بازدید از کلیه تعاونی‌ها و اتحادیه های فعال انجام می شود.
منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان مطرک کرد ؛

شناسایی بیش از 8هزار چشمه در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: طی آماربرداری انجام شده اخیر که از اواخر سال 1396 و اوایل 1397 آغاز شد، بیش از ۸ هزار چشمه در استان شناسایی شد. همچنین در استان ۳۱۶۷ رشته قنات داریم.
معاون میراث فرهنگی کشور:

منظر تاریخی همدان ثبت جهانی می شود

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ثبت منظر تاریخی شهری همدان یک نقطه عطف در شناساندن ظرفیت تاریخی استان همدان در عرصه بین المللی است.
برج قربان یادگار قرون هفتم یا هشتم هجری قمری است. این بنا محل دفن یکی از بزرگان ادب و جمعی از حاکمان دوران سلجوقیان بوده و معماری ساده و بی‌پیرایه‌ای دارد.
یکی از مهمترین محصولاتی که امروزه در پشت بام منازل روستایی همدان وجود دارد ترخینه است، ترخینه غذایی محلی است که معمولا برای افرادی که در زمستان سرما می خورند استفاده می شود و زمان پخت آن شهریورماه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بهره برداری از شرکت تعاونی "محافظ‌سازان آرش" استان همدان

سالانه 1500 تن مس توسط شهرستان رزن تولید می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید سالانه 1500 تن مس توسط شرکت تعاونی محافظه سازان آرش شهرستان رزن خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری طرح 150 میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان مطرح کرد؛

عضویت 900 هزار نفر از جمعیت استان همدان در تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه 900 هزار نفر از جمعیت استان همدان عضو تعاونی‌ها هستند، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۲ مورد تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد که برای ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
«شیر سنگی» همدان تندیسی از عهد باستان است که قدمت آن به بیش از دو هزار سال می رسد. عده ای از تاریخ نگاران بر این باورند که اسکندر تندیس دو شیرسنگی در دو طرف مزارش ساخت تا یادبودی از سردارسپاهش هفایستیون باشد. عده ای نیز عقیده دارند که از نحوه کنده کاری مجسمه و نزدیکی آن به باروی اشکانیان نشان دهنده این است که این تندیس متعلق به دوره اشکانیان است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی:

آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس شفاف عمل نکرده است

​نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس خیلی شفاف عمل نکرده است، گفت: اینکه کلاسهای درس دقیقاً به چه نحوی برگزار می شود و اگر تقسیم بندی وجود دارد، حدود و تعداد دانش آموزانی که می توانند حضور پیدا کنند، چقدر است هنوز مشخص نیست.
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کبودراهنگ با موضوع غنی سازی اوقات فراغت و بررسی مسایل و مشکلات ثبت سمن های بخش گل تپه برگزارشد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدبخشی و شناخت مشکلات ریز و درشت مردم از جمله ثمرات سفرهای مسئولان به مناطق مختلف کشور است، گفت: باید مشکلات و دردهای مردم از نزدیک لمس شود تا قوانین متناسبی برای رفع مشکلات آنها اتخاذ کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با بازگشایی بیش از دو هزار مدرسه در همدان ۲۲ هزار فرهنگی استان در برنامه شاد برای رفع اشکال دانش آموزان حضور دارند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر:

کاهش 30 درصدی تولید انگور در ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از کاهش 30 درصدی تولید انگور در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: امسال به دلیل ریزش تگرگ و سرمازدگی بهاره، باغ‌های انگور ملایر دچار خسارت شده است.
حدیث نوری ازندریانی ورزشکار خوش آتیه ملایری با کسب 5/5 امتیاز با عنوان امتیاز آورترین بانوی مسابقات بین المللی اوپن شطرنج آنلاین انتخاب و در صدر جدول این مسابقات قرار گرفت و خوش درخشید.
هیات کشتی استان همدان:

نایب رئیس هیئت کشتی ملایر انتصاب شد

مجید زهره وند از پیشکسوتان کشتی شهرستان ملایر به عنوان نایب رئیس هیئت کشتی این شهرستان المپیکی انتخاب و منصوب شد.
کیانی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی نهاوند:

با کمبود نفرات داوری مواجه هستیم

سعید ابراهیمی:درب هیئت کشتی نهاوند به روی همه خاک خوردگان و بزرگان این ورزش باز است.
معاون رئیس جمهور در سفر به همدان مطرح کرد:

بهره برداری از بیمارستان اکباتان همدان تا سال 1400

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان کار دولت دوازدهم از بیمارستان اکباتان همدان بهره برداری می شود گفت: چون این بیمارستان نیازهای استان همدان و غرب کشور را برطرف می‌کند، باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.