همدان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی:

مرجع تصمیم گیری بازگشایی مدارس با ستاد ملی مبارزه با کروناست

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نحوه بازگشایی و فعالیت مدارس از 15 شهریورماه گفت: مرجع تصمیم گیری در این خصوص ستاد مبارزه با کروناست که باید ورود جدی در این زمینه داشته باشد.
شهردار همدان با بیان اینکه سایت موزه میدان امام با پنج میلیارد تومان اعتبار احداث ‌شود گفت: شورای شهر همدان با بودجه درخواستی شهرداری برای ساخت این موزه موافقت کرده است.
غار غلیصدر بزرگترینغار آبی جهان است و آنچه غار علیصدر را از سایر غارهای آبی جهان متمایز می کند، سهولت استفاده از کانالهای آبی درون غار علیصدر است که به سبب وسعت آن به راحتی می توان در آن طی مسیر کرده و با قایق های معمولی از درون آنها گذشت.
مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان همدان خبر داد:

راه اندازی پویش«محرم را با مهر آغاز کنیم» در همدان

مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان همدان از آغاز راه اندازی پویش«محرم را با مهر آغاز کنیم» در همدان خبر داد و گفت: امسال این پویش با هدف اختصاص نذورات مردم به امر مقدس مدرسه‌سازی در مناطق محروم راه‌اندازی شده است.
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور از راه اندازی نخستین قطار دو طبقه مسیر دو سویه همدان – تهران خبر داد و گفت: مراحل آزمایش حرکت قطار دو طبقه در مسیر همدان - تهران در چند روز آینده ادامه دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

استان همدان از نظر شیوع کرونا زرد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت استان همدان از نظر شیوع کرونا زرد است گفت: هرگونه مسافرت، ایجاد تجمع، دورهمی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نقش قابل توجهی در افزایش موارد مبتلایان دارد.
با وجود اینکه فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر فرودگاه همدان سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟
مسئول جنبش مردمی تکریم غذای نذری ظهر عاشورا خبر داد؛

پخت و توزیع 12 هزار پرس غذا در روز عاشورا در همدان

مسئول جنبش مردمی تکریم غذای نذری ظهر عاشورا گفت: به همت جنبش مردمی تکریم نذری ظهر عاشورا در همدان  بیش از 12 هزار پرس غذا در روز عاشورا در همدان پخت و توزیع شد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

اجرای 70 طرح ملی در همدان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر ۷۰ طرح مهم ملی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی این استان در حال اجرا است.
پرسون معرفی می کند؛

گنجنامه، گنجی در دل الوند

گنجنامه در دل دامنه های الوند در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر همدان و درمسیر عباس آباد قرار گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از نظارت تیم بازرسی از یک هزار و ۱۵۴ مورد از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل برگزاری عزاداری‌ها، فضای باز تعیین شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: آذرماه امسال جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان می شود.
ورکانه نگین گردشگری همدان

روستای ورکانه همدان با 400 سال قدمت تاریخی

ورکانه یکی از 6 روستای گردشگری همدان است که نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری ایران شناخته می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

شهرستان فامنین در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در همدان 470 نفر فوت شده اند، گفت: هم اکنون تویسرکان، کبودراهنگ و ملایر در وضعیت نارنجی قرار دارند.
مجری طرح ملی زراعت چوب کشور با بیان اینکه استان همدان به‌عنوان قطب مبل و منبت از جایگاه ویژه‌ای در عرصه اجرای طرح ملی زراعت چوب برخوردار است، گفت: بر این اساس طی سال جاری بیش از 5.5 درصد از برنامه طرح ملی زراعت چوب به استان همدان در مساحت یک‌هزار و 650 هکتار اختصاص یافته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان خبر داد:

غربالگری 13 درصد از جمعیت همدان در برابر کرونا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان  از غربالگری 13 درصد از جمعیت شهرستان همدان از نظر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر قرار است غربالگری مرحله سوم کرونا در همدان آغاز شود.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد:

اشتغالزایی 8500 نفر در صنایع تبدیلی استان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اشتغالزایی 8 هزار و 500 نفر در صنایع تبدیلی استان همدان گفت: در حال حاضر واحدهایی در صنایع تبدیلی موفق هستند که بحث بازاریابی و برندینگ را فعال و بر روی کیفیت کار کند.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان:

دولت بازاریان را حمایت کند

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: دولت باید بازاریان را حمایت و تسهیلات ویژه ای را در اختیار این قشر قرار دهد.