مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان:

محدودیت های شغلی به مدت ۱۰ روز در همدان اعمال می شود

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان از اعمال محدودیت های شغلی به مدت ۱۰ روز از روز چهارشنبه در همدان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ مهرداد نادری فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: سه شهرستان همدان، ملایر و فامنین نیز در وضعیت قرمز قرار دارند که برای هر یک از این شهرستانها بر اساس گروه شغلی محدودیت های پیش بینی شده است.

وی افزود: این محدودیت ها از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز اعمال می شود بنابراین باید تا روز چهارشنبه هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای اعمال این محدودیت ها صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: اعمال سختگیرانه ضوابط در اماکن عمومی بسیار مورد تاکید بوده و در این باره نیروی انتظامی مسئولیت را بر عهده دارد همچنین باید بسته حمایتی برای افراد و مشاغل آسیب دیده از محدودیت های کرونا تعیین شود.

نادری فر گفت: به حداقل رساندن مراجعه به دستگاه های اجرایی با زمینه سازی برای انجام خدمات الکترونیک در دستور کار قرار گیرد تا از مراجعه بی شمار افراد به ادارات جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت فعالیت های داوطلبانه و حضور نیروهای داوطلب برای اجرای بهتر مصوبات ستاد کرونا افزود: باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، شبکه گسترده و ملی شاد، فضا مجازی و تبلیغات محیطی برای اطلاع رسانی، فرهنگسازی در راستای توجه به شیوه‌نامه های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا بهره گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: هر چند بازرسی و نظارت بر عهده تیم های بازرسی قرارگاه زیستی و ستاد صیانت بوده اما هر صنف و اتحادیه مکلف و مسوول کنترل و بازرسی زیر مجموعه خود است و آنها باید در برابر حقوق شهروندی پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: افراد مبتلا به کرونا باید مثبت بودن تست کرونای خود را به اطرافیان و مسوول محل کار اطلاع بدهند همچنین از تردد در سطح جامعه و اداره به طور جدی خودداری کنند.

نادری فر ادامه داد: مسئولیت کنترل نحوه و چگونگی اجرای مصوبات ستاد کرونا در ادارات بر عهده حراست است و رئیس اداره نیز باید در این باره پاسخگو باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: گزارش هایی مبنی بر خودداری از دورکاری افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و مادران دارای کودک زیر ۶ سال به ستاد صیانت رسیده است در حالیکه مدیر اداره باید افراد واجد شرایط را به دورکاری بفرستد.

نادری فر بیان کرد: کارمندان مشکوک به کرونا باید از چرخه کار در اداره خارج شده و اجازه حضور و جولان آنها در اداره تا زمان دریافت تست منفی کرونا داده نشود و آنها نباید تا این زمان به اداره مراجعه کنند.

وی گفت: باید در اماکن تجمع نیروی انسانی که دارای آلودگی بیشتری هستند نظیر پاساژها، مطب پزشکان، کلینیک‌های تخصصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، بانک ها و باشگاه های ورزشی میزان مراقبت ها را بیشتر کرد.

منبع: ایرنا

209462

مطالب مرتبط