ایستاده تمام قد به حرمت دومین شهیده سلامت استان همدان

امروز وداع با دومین شهیده سلامت در راه سلامتی انجام شد و کادر درمان تمام قد به حرمت دومین شهیده سلامت استان همدان، ادای احترام کردند.

همدان- سایت خبری پرسون؛ امروز کوچ یک پرستوی دیگر باز هم اشک را بر دیدگانمان جاری کرد. مرحومه شهیده گلنار قیامتی کمک بهیار بیمارستان فاطمیه همدان که دلسوزانه عمری غمخوار و باریگر بیماران بود غریبانه پس از تحمل بیماری کرونا از میان ما پر کشید. مراسم وداع و خاکسپاری این پرستار دلسوز و فداکار مرکز آموزشی درمانی فاطمیه صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، فرماندار شهرستان همدان، بازرس ستاد کرونای استان، معاونان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جمعی از مسئولان، پزشکان، پرستاران و همکاران مرکز آموزشی درمانی فاطمیه برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این مراسم با درود به شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت کشور شهادت همکار سخت‌کوش، بزرگوار، دلسوز، فداکار، سخت‌کوش و پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی همدان را تسلیت گفت.

رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه شهیده گلناز قیامتی مدت ۲۸ سال با خدمت صادقانه التیام‌دهنده درد مردم استان همدان بود، گفت: این بانوی شهیده زندگی خود را فدای سلامت مردم کرد و از درگاه باری تعالی مسالت می‌کنم که این دو بانوی شهیده را با حضرت فاطمه زهرا (س) محشور کند.

وی با تاکید بر قرارگیری در مقطع حساس امروز جامعه بیان کرد : هم‌اکنون چشم امید کشور به مدافعان سلامت است و آنان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ، دفاع از سلامت این مملکت را افتخاری برای خادمان حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد که با شهامت، به بحران کرونا غلبه کرده و سلامت را به مردم هدیه کنیم.

وی خاطره‌ای از آخرین دیدار با شهیده گلنار قیامتی در آی سی یو مرکز آموزش درمانی سینا فرشچیان که موجب تاثر قلبی وی شده بود، بیان داشت و با ستایش بزرگواری و منش انسانی، شرافت، شهامت و ازخودگذشتگی مرحومه گفت: شهیده گلنار قیامتی بزرگوارانه گله‌مندی خود را از حضور اینجانب در بخش بیماران کرونا عنوان کرد و گفت «شما به عنوان فرمانده مبارزه با کرونا در استان نباید برای حفظ سلامتی در اینجا حضور می‌یافتید».

حیدری‌مقدم با تاکید بر اینکه ما به خون همه شهدا مدیونیم ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال لیاقت عبور از راه دشوار مقابله با کرونا را به مدافعان سلامت بدهد.

وی با بیان اینکه جنگ با کرونا جنگی تمام عیار است، به روند اعطای عنوان شهید سلامت به خدمت‌رسانان این حوزه ازجمله تایید کمیته سه نفره در دانشگاه علوم پزشکی، ارسال مدارک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب نهایی در ستاد کرونا به ریاست رئیس جمهور اشاره کرد.

*نیروی جایگزینی برای مدافعان سلامت وجود ندارد

بازرس کرونا در استان همدان نیز ضمن تسلیت به خانواده و همکاران مرحومه شهیده گلنار قیامتی از وی به عنوان یکی از بهترین کارکنان بیمارستان فاطمیه یاد کرد و از رئیس دانشگاه و همکارانشان برای پیگیری‌ها به منظور برگزاری مراسمات شهیده موسوی و شهیده گلنار قیامتی قدردانی کرد.

مهدی فرجی خطاب به همه مسئولانی که با اخلاص در مراسم وداع با شهیده شرکت کردند، گفت: بنده به عنوان فردی که چهار دهه از عمر خود را در مجامع نظامی و هشت سال دفاع مقدس خدمت کرده کار مدافعان سلامت را مشابه دفاع از مرزهای کشور در دوران دفاع مقدس می‌دانم.

وی با مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت فعلی مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر ما در دوران دفاع مقدس سنگری داشتیم مدافعان سلامت از این سنگر بی‌بهره بوده و هر لحظه با خطراتی مواجه هستند.

بازرس کرونا در استان، مراکز کرونا را خط مقدم بیمارستان‌ها خواند و گفت: بیمارستان‌ها خط مقدمی هستند که جایگزینی ندارد و این در حالیست که در دوران دفاع مقدس اگر افراد شهید می‌شدند گردانی به کمکشان می‌آمد و چنانچه گردانی خارج می‌شد گردان دیگری به کمک می‌آمد اما هیچ نیروی جایگزینی برای مدافعان سلامت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهادت دو شهیده در سخت‌ترین شرایط رخ داد ضمن تعظیم به مقام والای شهدای سلامت از همه مردم درخواست کرد که با رعایت پروتکلهای بهداشتی به مراقبت از کادر درمان کمک کنند زیرا آنان سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند .

فرجی خاطر‌نشان کرد: سلامت از امنیت واجب‌تر است و اگر سلامتی نباشد امنیتی نیز وجود ندارد. وی با یادآوری اینکه با وجود همه فشارهای دشمنان علیه کشور حوزه سلامت ایران‌اسلامی در دنیا سرآمد است ابراز امیدواری کرد که با تلاش جمعی از این پیچ خطرناک کرونا خارج شدیم.

منیژه فرهانپور - استان همدان

210067

مطالب مرتبط