رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

بستری ۱۱۰۰ بیمار در بیمارستان های همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری شدن یک هزار و ۱۰۰بیمار در بیمارستان های همدان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۱۰ تخت به ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) این استان افزوده شد و ۱۰ تخت جدید نیز تا پایان هفته نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: هفت هزار و ۲۲۹ تن به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ها بستری شدند و شمار بیماران سرپایی مثبت ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ بیمار هم اینک در بیمارستان های همدان بستری هستند افزود: وضعیت ۵۹ تن از بیماران مبتلا به کرونا وخیم است.

حیدری مقدم بیان کرد: کرونا تاکنون جان ۹۵۹ تن را در همدان گرفته است، همچنین در روز گذشته از ۲۵ مرگ مشکوک ۱۶ فوتی ناشی از کرونا بوده است.

وی اظهار داشت: هم اینک ۶۰ درصد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های مرکز استان هستند یعنی ۱۳۲ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی، ۱۳۵ بیمار در بیمارستان سینا، ۶ بیمار در فاطمیه، ۳۳ بیمار در بیمارستان قلب و ۱۵۱ بیمار در بیمارستان بعثت تحت مراقبت هستند.

حیدری مقدم اضافه کرد: از نظر فراوانی بیشترین موارد مشکوک بستری مربوط به ۱۲ آبان سالجاری با ۱۷۳ بیمار مشکوک و ۱۰۰ فرد مبتلا به کرونا در یک روز است همچنین از نظر فوتی میانگین متوفیان کرونایی در پیک اول به چهار نفر در روز ، پیک دوم به هشت نفر و پیک سوم به ۱۵ فوتی در روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری با عبور از یک به ۱.۰۹ رسیده است گفت: از دوم تا هشتم آبان به علت بروز ۸۷ طغیان ۱۸۳ مورد جدید کرونا ثبت شد که ۶۵ طغیان با ۱۵۰ فرد کرونایی مربوط به مرکز استان بوده است.

حیدری مقدم ادامه داد: شرکت در اجتماعات و دورهمی ها رو به کاهش بوده و سهم آن در بروز بیماری از ۶۰ به ۴۳ درصد کاهش یافته اما در مقابل نقش تماس‌های درون خانوادگی به ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: شرایط جوی و سردسیر بودن همدان موجب افزایش نگرانی کادر درمان شده چرا که در زمان برودت هوا به علت بسته بودن در و پنجره، تماس‌های درون خانگی و شانس انتقال بیماری بیشتر می شود.

وی بیان کرد: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ۵۴ درصد به ۷۰ درصد افزایش داشته است با این وجود چرخش ویروس در کادر اداری رو به افزایش بوده بنابراین باید ادارات غیرحاکمیتی ظرفیت نیروی انسانی را به یک سوم یا ۵۰ درصد و ساعت کاری را تا ساعت ۱۲ کاهش دهند.

209900

مطالب مرتبط