همدان

در حالیکه طبق گفته مسئولان، پرونده ثبت جهانی هگمتانه قرار است طی روزهای آینده به یونسکو ارسال شود چند روز قبل شاهد شاهکاری از بی توجهی در محدوده این پرونده بودیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از مصرف ۱۶ میلیون مترمکعب گاز در استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۱۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۷۸ مترمکعب گاز مصرف شده این درحالیست که روز قبلش ۱۵ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۹۸ مترمکعب مصرف شده بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان درباره نحوه تخصیص سهم استان ها بر اساس شاخص‌های جمعیت بیکار، نرخ بیکاری و محصول ناخالص داخلی سرانه سهمیه استانها، بیان کرد: براساس این شاخص‌ها ۲.۸ درصد از کل اعتبارات معادل ۹۲۷۲ میلیارد ریال به استان همدان تخصیص داده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی خبر داد و گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ایران و جهان اسلام به عنوان یکی از بسترهای زلال و جاری آفرینش‌های فرهنگی و هنری، تمامی هنرمندان و فرهیختگان مشتاق آن آستان ملکوتی را به بیستمین «قرار عاشقی» فرا می‌خواند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: اهدای اعضای بدن جوان نهاوندی که دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی همدان خبر داد؛

اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در ۵۰ محله استان همدان

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه همدان جزء چند استان دارای نرخ بالا خودکشی در کشور است، گفت: طرح پیشگیری از خودکشی در ۵۰ محله استان همدان اجرا می‌شود.
نایب رییس فدراسیون کاراته کشور در امور بانوان گفت: عملکرد بانوان ملی پوش در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا در ازبکستان به نسبت دوره قبل ضعیف بود بنابراین شیوه و دانش فنی مربیان تیم ملی برای کسب نتایج بهتر در بازی های آسیایی باید ارتقا یابد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود افزایش موارد مبتلایان به عفونت های تنفسی به ویژه در کودکان تاکنون هیچ مورد ثابت شده ای از گونه های جدید شناخته شده کرونا نظیر XBB و BQ۱ در استان همدان مشاهده نشده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با توجه به ورود موج هشتم کرونا و احتمال افزایش میزان مبتلایان از مردم و شهروندان خواست نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس اقدام کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از تلاش برای ثبت جهانی هنر ملی "مرواربافی ملایر" خبر داد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر تمام مقاطع تحصیلی مدارس استان همدان تعطیل شد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: تعمیر و بازسازی مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم مسئولان اجرایی استان اعتبار ویژه‌ برای احیای این مجموعه اختصاص دهند.
مدیر اجرایی شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: همزمان با ایام شهادت فاطمه زهرا(س) این استان میزبان شش شهید گمنام خواهد بود.