همدان

مجمع انتخاباتی ریاست هیأت تیراندازی استان همدان برگزار و "سیدرضا موسوی" برای چهار سال به عنوان رئیس هیأت تیراندازی استان همدان انتخاب شد.
دبیرکل کمیته پیکل بال کشور با اشاره به اینکه پیکل بال یک رشته راکتی و فوق العاده قابل توسعه است، افزود: این بازی را می‌توان دو نفره یا چهار نفره انجام داد و افزایش حس رقابت و فعالیت‌های اجتماعی افراد از ویژگی‌های مثبت پیکل‌بال است.
فرماندار همدان اعلام کرد: با همزمان شدن ساعت آغاز فعالیت مدارس، ادارات و بازیان، توضیح داد: در حال بررسی هستیم تا تغییراتی در این موضوع ایجاد کنیم، هر چند فکر نمی‌کنیم آنچنان تاثیرگذار باشد اما ممکن است عجله شهروندان را کاهش بدهد.
به اطلاع می رساند به منظور بهره‌مندی دانش آموزان از ساعت آموزشی، از روز شنبه ۸ بهمن‌ماه ساعت شروع فعالیت مدارس در سطح استان از ساعت ۸:۱۵ خواهد بود.
مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت : شهروندان می‌توانند برای تهیه گوشت مورد نیاز خود به فروشگاه‌های فرهنگیان و تعاون روستایی شهر نهاوند مراجعه کنند.
مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه با بیان اینکه محلی در هگمتانه که پایه ستون هخامنشیان در آن کشف شده، در حال حاضر به پارکینگ تبدیل شده است گفت: نخستین مطالبه میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی، حذف سواره از محوطه هگمتانه است که طراحی شده و به همت نهایی احتیاج است که اجرایی شود.
شهرستان اسدآباد با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر و دارا بودن بیش از ۶۰۰۰ دانشجو و پنج دانشگاه با توجه به واقع شدن در مسیر شاهراه اصلی و تلاقی شش استان غربی و جنوب غربی و همچنین عبور بزرگراه کربلا به منطقه‌ای ترانزیتی تبدیل شده است.
فرزند آیت‌الله مصباح گفت: روحیه وظیفه مداری که قبل از انقلاب در وی بود بعد هم ادامه داشت که می توان به تاسیس موسسه ای برای اسلامی سازی علوم انسانی اشاره کرد که با پیگیری های مستمر حضرت امام(ره) انجام شد و سایر کارهای اجتماعی و مبارزاتی را پی گرفت.
در اقدامی فرهنگی، ارزشی به منظور ایجاد انگیزه و تشویق در تیم‌داری و قهرمان پروری با همکاری مسئولان کاردان و پرتلاش کمیته های هیأت فوتبال به مناسبت صعود موفقیت آمیز تیم خانه جوانان به لیگ دسته سه فوتسال کشور، مراسم جشنی در سالن شهدای خلبان مجموعه ورزشی کوثر برگزار کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان :

برای تابستان سخت باید آماده باشیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه از ابتدای مهرماه سال گذشته تا اواسط دی‌ماه ۱۲۸ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۳۲ میلی‌متر بارش در حوضه سد اکباتان صورت گرفته بود که امسال بیش از ۵۰ درصد از بارش‌ها عقب هستیم.
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان اعلام کرد؛

آمادگی ۶ دستگاه خودروی هلال احمر تویسرکان

رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: طبق هماهنگی با گروه آفرود شهرستان از آمادگی ۶ دستگاه خودروی کمک دار پاترول و جیپ این گروه هلال احمر برای پشتیبانی در زمستان سال جاری خبرداد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در تمامی محورهای ارتباطی استان همدان خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در تمامی محورهای مواصلاتی استان همدان در حال انجام است.
در حالیکه طبق گفته مسئولان، پرونده ثبت جهانی هگمتانه قرار است طی روزهای آینده به یونسکو ارسال شود چند روز قبل شاهد شاهکاری از بی توجهی در محدوده این پرونده بودیم.