همدان

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: افزایش تردد خودروها در سطح شهر با نزدیک شدن به پایان سال موجب شده که با اندک سرما و برودت هوا به علت بروز پدیده اینورژن شاهد آلودگی هوا شویم.
استاندار همدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رویکرد اصلی دولت سیزدهم دانست و گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و برگزاری یادواره‌های شهدا باید مورد توجه دستگاه‌های اداری و مدیران باشد.
هفته هجدهم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی عصر امروز /یکشنبه/ با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور پیگیری می‌شود که در یکی از مهمترین مسابقات این هفته، پاس همدان از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج میزبان اترک بجنورد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۲۰ پایگاه در تعداد ۱۴۱ آموزشگاه و در یک هزار و ۲۸۰ اتاق (کلاس) پذیرش خواهند شد، که ۱۴۲ اتاق ویژه، یک هزار و ۲۹ اتاق الف، ۵۰ اتاق ب و بقیه مکان ها شامل نمازخانه ها، اردوگاه ها و دیگر اماکن است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: هر سال در هفت اسفند ماه جشنی برگزار می‌کردیم اما امسال به واسطه تأسیس موسسه خیریه کانون وکلا، هزینه‌های برگزاری جشن را به آزادی زندانیان بی‌بضاعت، اختصاص دادیم.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر گفت: طی ساعات گذشته برف‌روبی و نمک پاشی ۴۵۰۰ کیلومتر باند راه های حوزه استحفاظی شهرستان ملایر با موفقیت انجام و تردد به صورت روان در جریان است.
استاندار همدان از تحویل پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به یونسکو خبر داد و گفت:هر سال هر کشور یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد، که سهمیه ایران برای سال آینده پرونده «منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان» خواهد بود.
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان گفت: حمایت و حضور مسئولان در این برنامه‌ها موجب افزایش حضور مردم خواهد شد، همچون برنامه‌های عظیم سال‌های گذشته همدان می‌توانیم شاهد حضور حداکثر ورزشکاران ورزش همگانی باشیم.