همدان

بانک سپه منطقه همدان پیشرو در ارائه خدمات بانکی در شبکه بانکی کشور توانسته است در سال ۱۴۰۰ موفقیت چشمگیری در بخش پرداخت تسهیلات و وام تکلیفی دولت و همچنین حمایت از واحد های تولیدی تاثیر گذار در استان داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استان همدان ظرفیت های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.
استاندار همدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت جهانی تپه هگمتانه (منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان) در سال جاری انجام می‌شود.
نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند توانستند طی یک عملیات جستجو و نجات چهار کوهنورد را در شرایط جوی نامناسب نجات داده و به آغوش خانواده باز گردانند.
باغ تاریخی سیف الدوله یکی از قدیمی ترین بوستان های طبیعی غرب کشوره که در شمال شرقی ملایر و در دامنه کوه گرمه در مساحتی در حدود ۱۰ هکتار، واقع شده. این باغ در سال ۱۲۷۶ هجری قمری توسط نور سلطان محمد میرزای سیف الدوله حکمران ملایر در دوره ناصرالدین شاه به منظور تفرجگاه و تفریحگاه مردم شهر وقف شد. این باغ به تقلید از شیوه باغ سازی دوره صفویه در اصفهان (چهارباغ اصفهان) ساخته شده. در واقع به این دلیل که سیف الدوله مدتی در اصفهان زندگی می کرد، این عامل را در باغ سازی به این روش که در معماری قبل از دوره صفویه و قاجار هم معمول بوده رو بی ثمر نمی توان دانست.
مسئول بسیج رسانه و برگزاری دومین دوره مسابقات دو و میدانی و فوتبال جام شهدای رسانه استان همدان در نهاوند گفت: مسابقات دو ومیدانی در ۴ رده آقایان و بانوان و با شرکت ۱۰۰دونده از شهرستان‌های استان همدان در استادیوم علیمرادیان نهاوند برگزار شد.
شهریار شمس رئیس هیات فوتبال نهاوند گفت: دومین دوره مسابقات فوتبال نوجوانان جام شهدای رسانه نهاوند با شرکت تیم های کمیته استعداد یابی سپاهان عقاب نهاوند شهیدنادری نهاوند و یاران کورش نهاوند به مدت دو روز در ورزشگاه شهید سلیمانیان نهاوند آغاز شد
پیرو رایزنی‌های متعدد با نماینده جایگاه داران سوخت استان همدان تفاهم نامه‌ای جهت صدور بیمه‌ نامه‌های آتش سوزی، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و مسئولیت مدنی اشخاص ثالث برای تمامی 105 جایگاه سوخت استان همدان در تاریخ سوم آبان ماه جاری در محل شعبه بیمه دانا همدان منعقد شد.
علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در دیدار بهزاد شیری مدیرعامل و مهندس بهمنی عضو هیات مدیره پست‌بانک‌ایران با وی گفت: فعالیت‌ها و همکاری‌های بیشتری با پست‌ بانک‌ ایران در استان همدان در قالب یک تفاهم‌نامه انجام می‌گیرد و حمایت و پشتیبانی مالی این بانک می‌تواند به توسعه و ایجاد اشتغال در استان کمک کند.
شهردار همدان گفت: طی جلساتی که با پیمانکار فاز دوم پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر برگزار شد قرار بر این شد که با تخصیص منابع مالی مناسب از سوی شهرداری، پیمانکار شیف‌های کاری را افزایش دهد که هرچه زودتر این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

یکم دی ماه آخرین مهلت نسخه‌ کاغذی در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه روند نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی بخش دولتی همدان کند است، گفت: امیدواریم روند نسخه نویسی الکترونیکی در این مراکز سرعت بیشتری پیدا کند چون براساس قانون از یکم دی ماه هیچ نسخه‌ کاغذی قابل پذیرش و پرداخت نیست.