شهر همدان سردترین مرکز استان کشور شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی و بارش برف و یخبندان صبح امروز یکشنبه شهر همدان با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان کشور اعلام شد.
تصویر شهر همدان سردترین مرکز استان کشور شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسن باقری شکیب روز یکشنبه افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی امروز صاف تا قسمتی ابری، رفته رفته افزایش ابر و سردی هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از فردا دوشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد استان می‌شود و به دنبال آن بارش پراکنده و خفیف برف را در بیشتر نقاط استان شاهد خواهیم بود.

باقری شکیب عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای روز سه‌شنبه وزش باد شدید و در بیشتر نقاط استان به ویژه گردنه ها، کولاک شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: میزان حجم بارش برف در نیمه غربی استان بیشتر از سایر نقاط است و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ممکن است باعث مسدود شدن راه های روستایی شود.

وی تصریح کرد: در این مدت کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی، تجهیزات لازم برای تردد جاده ای را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همدان با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و قهاوند با ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب ادامه داد: دمای کمینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و به عنوان سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

599129