مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری فردی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق توزیع خارج از شبکه نهاده های دامی و تحصیل مال از طریق نامشروع در مازندران خبر داد.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با مردم مازندران:

اختیارات دولت سلام به مدیران شهرستانی واگذار می شود

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با مردم مازندران که از صدا و سیمای استانی پخش شد، گفت: در دولت " سلام " تمامی شهرهای کشور به عنوان پایتخت انتخاب می شوند و اختیارات هیات دولت نیز به مدیران شهرستانی واگذار می‌شود.
رئیس هیئت نجات غریق مازندران خبر داد؛

تعطیلی طرح‌های سالم‌سازی دریا

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به این که طرح های سالم‌سازی دریا تعطیل است، از استقرار ۴۰۰ ناجی غریق در نوار ساحلی استان خبر داد.
هواشناسی مازندران با اعلام تداوم وضعیت ناپایدار جوی در استان تا اوایل هفته آینده، پیش‌بینی کرده است که دمای هوای استان هم تا پایان هفته جاری خنک باقی می‌ماند.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مازندران مطرح کرد:

لزوم بررسی دلایل استعفای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مازندران با اشاره به استعفای اعضای هیئت نظارت شوراها در مازندارن گفت: اعضای هیئت نظارت اهل ترک میدان و استعفا نیستند و باید دلیل کارشان بررسی شود.
کارشناسان معتقد هستند که، حفظ جنگل و جلوگیری از قاچاق چوب نیازمند مشارکت عمومی و عزم ملی از سوی مسئولان و مردم است و تنها در سایه حفظ قانون و همدلی می‌توان جنگل را حفظ کرد.
استانداری مازندران جدول حضور مدیران را برای حضور در مرکز ارتباط مردم و دولت برای نیمه دوم خرداد ماه جاری اعلام کرد که طبق آن ۱۶ مدیر دولتی و بخش عمومی با حضور در سامانه سامد پاسخگوی شهروندان مازندرانی خواهند بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و خلق حماسه عظیم سیاسی، گفت:پنجمین مستند مثل حبیب با عنوان به وقت حضور ویژه انتخابات رونمایی می شود.
راه اندازی بزرگترین مرکز پرورش و تولید ماهیان خاویاری و مرکز صادرات محصولات کشاورزی در جویبار از آن دست اقداماتی است که در هشت سال گذشته انجام و باعث شده تا این شهرستان با شتاب بیشتری در مسیر توسعه و پیشرفت و رونق تولید قرار گیرد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر مازندران از استقبال زیاد جوانان استان به این بیمه طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت که این وضعیت سبب شد تا میانگین سنی بیمه‌شدگان صندوق نسبت به گذشته ۲۴ سال کاهش یابد.
دوباره گرمای هوا و دوباره ترسی که به جان جنگل‌های شمال کشور و مازندران افتاده است، ترس از سوختن و از بین رفتن. این روزها با افزایش دما و کاهش بارندگی، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی همانند سال‌های گذشته زیاد شده و شاید همچون همیشه، راه نهایی کنترل این امر، بارش باران باشد.
مسئول دهستان شهدای بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی از توزیع سم قارچ کش در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گندم بهشهر خبر داد و گفت: این عملیات به صورت دستی و پهپاد انجام می شود.
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که به علت ناکافی بودن تعداد مقالات ارسالی ، همایش بررسی علت تلفات پرندگان میانکاله به تعویق افتاد و مدت زمان ارسال مقاله هم تمدید شده است.