زلزله ساری را لرزاند/ جزئیات زمین لرزه مازندران

زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر لحظاتی قبل ساری و برخی شهرهای مازندران را لرزاند.

تصویر زلزله ساری را لرزاند/ جزئیات زمین لرزه مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، دقایقی قبل زلزله‌ای نسبتاً بزرگ ساری و شهرهای همجوار استان مازندران را لرزاند. شدت این زلزله به اندازی بود که در برخی شهرهای استان از جمله ساری، قائمشهر، بابل و بابلسر احساس شد.

زمین لرزه ساری/ جزئیات زلزله مازندران

این زمین لرزه به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۲۳ کیلومتری زمین در موقعیت ۳۶.۵۵ درجه شمالی و ۵۲.۹۶ درجه شرقی در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر ثبت شده است.

حسین درخشان؛ مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر درباره وقوع زمین‌لرزه در مازندران اظهارداشت:زلزله ۴.۲ ریشتری ساعت ۲۱:۱۳ دقیقه، عمق ۲۳ کیلومتری زمین در استان مازندران، حوالی ساری را لرزاند.

وی افزود: در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

درخشان گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

دومین زلزله ساری را لرزاند/ زمین لرزه دوم مازندان

دومین زمین لرزه به بزرگی ۲.۷ ریشتر و ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه سه شنبه شب شهر ساری و مناطق همجوار را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین، ۱۰ کیلومتری ساری و جویبار ثبت شده است. زمین لرزه اول به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۲۳ کیلومتری زمین در موقعیت ۳۶.۵۵ درجه شمالی و ۵۲.۹۶ درجه شرقی در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر ثبت شده است.

زمین لرزه جویبار خسارت داشت؟/ جزئیاتی از زلزله جویبار

زلزله ای به قدرت ۴.۲ در مقیاس ریشتر شهر جویبار در استان مازندران را لرزاند. مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه زلزله ای به قدرت 4.2 در مقیاس ریشتر به مرکزیت جویبار رخ داد اظهار داشت:این زلزله در شهرهای ساری،قائمشهر،بابل،کیاکلا،سوادکوه احساس شد. حسینعلی محمدی با بیان اینکه این زلزله ساعت 21:13 دقیقه سه‌شنبه در 10 کیلومتری از سطح زمین در جنوب جویبار به وقوع پیوست افزود: نیروهای امدادی به این مناطق اعزام و تاکنون نیز خسارتی اعلام نشده است. وی بیان کرد: در پی این زمین‌لرزه تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

تعداد مصدومان زلزله جویبار/ در زمین لرزه جویبار چند نفر مصدوم شدند؟

کمال رستمعلی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در فرمانداری و آماده باش تیم های امدادی برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی زمین لرزه اظهار داشت: تاکنون هیچ خسارتی ناشی از زلزله در شهرستان به ستاد بحران گزارش نشده است اما تمام مسئولان ستاد بحران از هلال احمر اورژانس ۱۱۵ و نیروهای امدادی در فرمانداری آماده باش هستند و لحظه به لحظه پیگیری موضوع زلزله در شهرستان جویبار هستند. وی با اظهار این که با تمامی نیروهای امدادی و عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش هستیم، ادامه داد: در صورت نیاز به مردم خدمات رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعلام آماده باش به مجموعه های امدادی در سطح شهرستان گفت: همچنین تیم ارزیابی امدادی به مرکز و کانون زلزله اعزام شد و پایگاه های مرکز عملیاتی امدادی براساس دستورالعمل های پاسخگوی اضطراری آماده باش شدند. رستمعلی با تاکید براین که تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی نداشتیم، گفت: طبق گزارش بیمارستان عزیزی جویبار در حاشیه زلزله دچار آسیب و با درمان سرپایی از بیمارستان ترخیص شد. دو زمین لرزه به بزرگی ۴.۲ و ۲۷ ریشتر سه شنبه شب در ۱۰ کیلومتری شهرهای ساری و جویبار رخ داد.

منبع:مهر

457737

بیشتر بخوانید: