مازندران

افزایش ۵۰ درصدی اختصاص پست‌های مدیریت پایه و میانی استانی و رشد ۲۰ درصدی سپردن همین پست‌ها در شهرستان‌های مازندران به بانوان طی هشت سال گذشته ، نویدبخش باور به توانمندی زنان این خطه از شمال کشور در عرصه‌های مدیریتی است .
رئیس هیئت نجات غریق مازندران از تعطیلی طرح های سالم سازی دریا در استان به دلیل اوج گیری دوباره کرونا و اعمال محدودیت ها خبر داد و گفت: دریای استان امسال ۱۴ قربانی گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بیان کرد: با توجه به اهمیت تامین کالای اساسی در شرایط حساس و ویژه کنونی و ضرورت تسریع در اعزام ناوگان متناسب به بندر امام خمینی (ره) این استان آمادگی کامل برای جابجایی کالای مذکور دارد.
واژگانی چون کوه خواری، زمین خواری، جنگل خواری، شن خواری، دریاخواری شاید اگر ۲۰ سال پیش شنیده می شد بیشتر به عبارتی طنز شباهت داشت تا یک حقیقت تلخ؛ حقایقی که به واسطه دلایل متعدد که مهم ترین آن ناکارآمدی مدیریت در استفاده صحیح و اصولی از منابع است، بدل به فسادی گسترده شده به طوری که هیچ نهاد نظارتی و امنیتی در کشور حتی قادر به مقابله و جلوگیری از توسعه آن نیست.
اگرچه ستاد هماهنگی طرح سالمسازی دریا در مازندران طی چندین نوبت نسبت به تعطیلی طرح دریا و ممنوعیت شنا در سواحل خزر به طرق مختلف از جمله رسانه هشدار داد، اما آمار رسمی غرق شدن ۱۸ نفر طی خرداد ماه از سوی پزشکی قانونی نشانگر بی‌توجهی به این هشدارها است.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه کمپوست در شهرستان نور یکی از بزرگ‌ترین گام‌های زیست محیطی دولت تدبیر و امید برای ترمیم خراش ۳۰ ساله ناشی از تخلیه و رهاسازی زباله در مناطق جنگلی « الیمالات » بوده است تا این زخم ناسور برای همیشه بهبود یافته و پرونده سواری گرفتن سودجویانه از آن پایان یابد.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به شروع فصل تابستان و حضور مسافران و گردشگران در این استان ، گفت: مقوله فرهنگی حضور مسافران و گردشگران در مازندران از دغدغه‌های جدی است و به همین دلیل طرح دریا باید با پیوست گردشگری اسلامی عملیاتی شود.
تابستان که می آید، قصه دیرینه کم آبی و تشنگی در مازندران تکرار و کوزه به دوشی رسم دیرینه مردمان دیار آب و آبشار می شود.
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران گفت که هنوز حکمی از سوی دیوان عالی کشور مبنی بر پایان دادن به ادعای وقف جنگل‌های آق‌مشهد ساری ابلاغ نشد، اما زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال صدور چنین حکمی طی روزهای آینده مطرح شده است.
رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه مدت صدور جواز صنعتی در استان کاهش یافته است، گفت: با این حال هنوز سرعت آن در شهرستان ها کند است.