مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛

تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی رشت

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و گفت: از دستگاه ها و نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی می خواهیم جهت تامین کتاب های مورد نیاز کتابخانه های عمومی همکاری کنند.
تصویر تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی رشت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان، با تاکید بر لزوم اهتمام شهرداری ها نسبت به پرداخت نیم درصد کتابخانه های عمومی، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون موفق به دریافت مطالبات شهرداری های استان نشدیم.

وی میزان واریزی شهرداری ها از محل نیم درصد در سال گذشته را ۳۳ درصد دانست و افزود: بخشی از مطالبات شهرداری ها از محل ارزش افزوده تامین شده که در اختیار کتابخانه های عمومی استان گیلان قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، در ادامه به پیشرفت بالغ بر ۹۰ درصدی کتابخانه مرکزی رشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان اقلام مورد نیاز جهت تجهیز این کتابخانه به استان اهدا شده تا به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

کرمی، از تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و بیان کرد: همچنین از دستگاه ها و نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی می خواهیم جهت تامین کتاب های مورد نیاز کتابخانه های عمومی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۰۰ جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی، بانک ملی، بانک سپه، پارک علم و فناوری و اداره کا اطلاعات استان به کتابخانه های عمومی اهدا شد، خاطرنشان کرد: استان گیلان در سال ۹۹ رتبه هجدهم برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی را در سطح کشور کسب کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از فعالیت ۸۴ کتابخانه نهادی در استان خبر داد و اضافه کرد: برای نگهداری و شاداب سازی این کتابخانه ها نیازمند اعتبار ثابت هستیم که براساس قانون باید توسط شهرداری ها پرداخت شود.

وی با اشاره به راه اندازی دو باب کتابخانه مادر و کودک در شفت و صومعه سرا، تصریح کرد: به دنبال افزایش احداث کتابخانه های مادر و کودک به ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین هستیم.

مسعود کاظمی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال گذشته ۱۰۱ میلیون تومان از محل نیم درصد شهرداری های استان به کتابخانه های عمومی پرداخت شده است، گفت: در آبان ماه سال ۹۹ نیز ۱۹۰ میلیون تومان از شهرداری ها دریافت کردیم که نسبت به سال ماقبل، رشد ۹۰ درصدی را در پرداخت ها نشان می دهد.

وی از پرداخت ۹۸ میلیون تومان از درآمدهای شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا موجب کاهش درآمدهای شهرداری ها شده و لذا این آمادگی وجود دارد که در کارهای مربوط به مرمت و بازسازی کتابخانه ها شاهد مشارکت شهرداری ها باشیم.

منبع: ایسنا

309379