مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

آغاز فعالیت پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۷ پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی از امروز فعال شده است.
تصویر آغاز فعالیت پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ امروز به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه شهیده فرحناز معصومی با حضور محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و رقیه کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۷ پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی از امروز فعال شده است.

محمد رحمتی روز شنبه با بیان اینکه پایگاه های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان تا ۱۵ شهریور برای سنجش کلاس اولی ها دایر است، اظهار داشت: پایگاه تخصصی هوش نیز برای نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گیلان فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و اعلام زمان و مکان برای سنجش به اولیاء نوآموز بر عهده مدیران مدارس است.

وی به طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اشاره و اضافه کرد: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی اقدام کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

پیش بینی می شود تا در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان بین ۳۰ تا ۳۱ هزار ورودی پایه اول سنجش شوند.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها نیز از اول مهر آغاز خواهد شد و تا پایان آبان ماه به مدت دو ماه ادامه دارد.

آموزش و پرورش گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است که در سه هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی با ۱۹ هزار کلاس درس و زیربنای افزون بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

308592