گیلان؛ میزبان مسابقات بیس‌بال قهرمانی کشور در جام کاسپین

پس از حدود ۲ سال وقفه رقابت های بیس‌بال قهرمانی کشور جام کاسپین، به میزبانی گیلان از روز دهم تیرماه با حضور پنج تیم در زمین ورزشی گلشن منطقه آزاد بندرانزلی آغاز می شود.
تصویر گیلان؛ میزبان مسابقات بیس‌بال قهرمانی کشور در جام کاسپین

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رئیس هیات انجمن های ورزشی استان گیلان روز پنجشنبه اظهار داشت: این مسابقات انتخابی تیم ملی، از روز دهم تیرماه جاری با حضور پنج تیم در زمین ورزشی گلشن منطقه آزاد بندرانزلی آغاز می شود.

احمد عباسپور افزود: در این دوره از رقابت ها پس از حدود ۲ سال وقفه، تیم های بیس‌بال گیلان، تهران، قم، بوشهر و خراسان شمالی به مدت یک هفته با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: رقابت های بیس‌بال قهرمانی مردان کشور و انتخابی تیم ملی توسط هیات انجمن های ورزشی و کمیته بیسبال گیلان، به صورت دوره ای انجام می شود که در نهایت نفرات برتر این مسابقات، توسط کادر فنی تیم ملی به اردوی آمادگی تیم ملی بیسبال کشور دعوت خواهند شد.

رئیس هیات انجمن های ورزشی گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه این رقابت ها جنبه انتخابی تیم ملی دارد، امیدواریم شاهد بازی های زیبایی از سوی تیم های شرکت کننده باشیم و در نهایت نیز، تیم ملی قدرتمندی در رشته بیس‌بال تشکیل شود تا در رقابت های غرب آسیا مقام قهرمانی را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است رقابت‌های بیس‌بال جام کاسپین زیر نظر مستقیم آندره‌آ دی‌اوریا سرمربی ایتالیایی تیم ملی بیس‌بال و دستیارش برگزار شود و در نهایت ۳۲ بازیکن برتر و آماده این مسابقات جواز حضور در اردوی تیم ملی (از روز ۲۵ تیر ماه در کرج) را بدست آورند.

عباسپور تصریح کرد: تیم ملی بیس‌بال ایران خود را برای حضور در پانزدهمین دوره مسابقات بیس‌بال کاپ غرب آسیا با شرکت تیمهای سریلانکا، پاکستان، هند، ایران، بنگلادش و نپال طی روزهای ششم تا ۱۱ مهر سال جاری به میزبانی ایران و در کرج آماده می کند که در نهایت ۲ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات بیس‌بال قهرمانی آسیا آذر ماه سال جاری در شهر تای چینگ تایوان بدست می آورند.

رقابت‌های جام کاسپین زیر نظر مستقیم «آندره‌آ دی‌اوریا» سرمربی ایتالیایی تیم ملی بیس‌بال و دستیارش «جانی رافائل» از ونزوئلا برگزار خواهد شد و در نهایت ۳۲ نفر برتر و آماده این مسابقات جواز حضور در اردوی تیم ملی (۲۵ تا ۳۱ تیر در کرج) را به دست خواهند آورد.

پانزدهمین دوره مسابقات بیس‌بال کاپ غرب آسیا با شرکت ۶ تیم نخست رنکینگ غرب آسیا متشکل از سریلانکا، پاکستان، هند، ایران، بنگلادش و نپال طی روزهای ۶ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در زمین اختصاصی بیس‌بال مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار می شود. دو تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات بیس‌بال قهرمانی آسیا (آذر ماه سال جاری در شهر «تای چینگ» تایوان) را به دست خواهند آورد.

بیس‌بال که ورزش ملی آمریکا محسوب می شود، نوعی ورزش گروهی است که با چوب و توپ توسط ۹ بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود و در قرن نوزدهم از ورزش انگلیسی کریکت ریشه گرفته‌ شده که در سال ۱۳۷۴، فدراسیون این رشته در ایران تشکیل شد و در سال ۱۳۸۶ اولین دوره لیگ با حضور ۶ تیم برگزار شد اما هم اینک رشته بیس‌بال به عنوان یک کمیته، در فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

308346