مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

سرانه آب گلستانی‌ها کمتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: سرانه آبی یک گلستانی از سرانه یک ایرانی کمتر است و روز به روز این عدم تعادل به نفع کسری جلو می رود.
تصویر سرانه آب گلستانی‌ها کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان گلستان، سید محسن حسینی مدیرعامل آب منطقه ای گلستان در دیدار با فرمانده انتظامی گلستان اظهارکرد: منابع آب در استان محدود است و سرانه آبی یک گلستانی از سرانه یک ایرانی کمتر است و روز به روز این عدم تعادل به نفع کسری جلو می رود، بنابراین از سال گذشته تلاش کردیم در بخش آموزش‌های همگانی عمومی منابع آب در استان چه در بخش بزرگسالان و چه کودکان اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم در آینده نزدیک نتایج آن را مشاهده نمائیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان افزود: تمام تلاش ما این است با همه روش‌ها اعم از آموزشی، فرهنگی، حاکمیتی، بازدارنده و سلبی تعادل را بین تولید و مصرف پیدا کنیم و در این زمینه نیروی انتظامی کمک فراوانی به ما کرده است.

حسینی بیان کرد: عمده استفاده غیرمجاز از منابع آب به وسیله حفر چاه است و در بخش آب سطحی و سدهای استان هم گاهی استفاده‌های غیر مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش مجاری آبی استان سه هزار کیلومتر رودخانه داریم که سه هزار کیلومتر بستر و سه هزار کیلومتر حریم راست و سه هزار کیلومتر حریم چپ آن در معرض خطر تصرف است و همچنین ۶۵۰ کیلومتر رودخانه‌ها داخل شهرها و روستاها بوده که بیشتر در معرض خطر هستند.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: سازه‌های تقاطعی مانند پل‌های غیراستاندارد گاهی بر روی این مجاری آبی ساخته می‌شود و در مواقع سیل باعث بروز مشکل می‌شوند.

فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت: ما به مباحث امنیتی اهتمام داریم و در پلیس‌های مختلف سرافراز به خدمت در مأموریت‌های شبانه‌روزی و حساس و پیچیده هستیم.

سردار محمدسعید فاضل دادگر با بیان این‌که مساله امنیت امروزه به یک چالش برای کشورها تبدیل شده است، افزود: امروز برند امنیت به برکت خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی برند جمهوری اسلامی است و نقش نیروی انتظامی در این زمینه نقش مهم ولی پنهانی است.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اشاره موضوع آب و امنیت با هم گره خورده است، گفت: در سال جاری که با موضوع تنش‌های آبی مواجه بودیم اقدامات دلسوزانه و هوشمندی در استان شکل گرفت که نشان از مدیریت آب منطقه‌ای استان دارد.

منبع: مهر

365654