تنوع ظرفیت گردشگری گلستان

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: در گذشته تعداد کمی گردشگر از کشور عراق به استان آمده بودند و در این سفر فعالان گردشگری عراق اذعان داشتند که تصور نمی‌کردند تا این اندازه ظرفیت گردشگری گلستان متنوع باشد.

تصویر تنوع ظرفیت گردشگری گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد تجری مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تور آشناسازی برگزار شده برای فعالان گردشگری کشور عراق را نتیجه‌بخش دانست و عنوان کرد: برای ایام پساکرونا نیاز است که هر یک از استان‌ها برای گردشگری داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کنند و از آنجا که بازار گردشگری عراق یکی از اولویت‌های ماست، این تور آشناسازی نیز در راستای این هدف صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در گذشته تعداد کمی گردشگر از کشور عراق به استان آمده بودند و در این سفر فعالان گردشگری عراق اذعان داشتند که تصور نمی‌کردند تا این اندازه ظرفیت گردشگری گلستان متنوع باشد.

تجری این بازدید را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این بازدید هیئت عراقی از جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌های استان گلستان با هدف آشنایی با جاذبه‌های استان و افزایش تعداد گردشگران عراقی انجام شد.

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان درباره نشست‌های B۲B بین بخش خصوصی دوطرف گفت: در این نشست‌ها طرفین به ارائه بسته‌های گردشگری پرداختند و برای تهیه بسته‌های متنوع‌تر ظرفیت‌ها و امکانات خود را تشریح کردند.

تجربی درباره مفاد تفاهم‌نامه‌ای که به امضای طرفین رسید بیان کرد: تهیه و ارائه بسته‌های سفر از سوی طرفین، پیگیری برقراری پرواز از استان گلستان به عراق و بالعکس، انتقال تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی همچنین معرفی و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کشور عراق و استان گلستان از مهمترین موارد تفاهم‌نامه‌ای بود که به امضای سازمان گردشگری پایدار عراق به نمایندگی از دفاتر مسافرتی عراقی و انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان رسید.

منبع: فارس

375002