مستند داستانی « قدمگاه» به زودی روانه آنتن می شود

فیلم برداری فیلم داستانی« قدمگاه» به کارگردانی «حسین عامری» به سفارش شهرداری در گرگان آغاز شد و هم‌ اکنون در لوکیشن‌ بافت تاریخی ادامه دارد.
تصویر مستند داستانی « قدمگاه» به زودی روانه آنتن می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم برداری فیلم داستانی« قدمگاه» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی« حسین عامری» از پانزدهم شهریورماه و به سفارش شهرداری در گرگان آغاز شد و هم ‌اکنون در لوکیشن‌ بافت تاریخی ادامه دارد.

«قدمگاه» مستند بیست دقیقه ای با موضوعی مذهبی تاریخی است و سوژه فیلم به تشریف فرمایی امام حسن عسکری (ع) به شهر گرگان می پردازد و پخش آن در سالروز گرامیداشت ورود امام حسن عسکری (ع) در آبان ماه خواهد بود.لازم به ذکر است دوم ربیع الثانی سالروز ورود و حضور امام حسن عسکری (ع) در گرگان تا هشتم ربیع الثانی میلاد با سعادت آن امام، هفته فرهنگی گرگان است.

حسین عامری کارگردان این فیلم با اشاره به مشکلات این مستند گفت: «مهمترین مشکل در ساخت کارهای تاریخی، بازسازی فضای آن زمان است؛ اعم از لوکیشن، لباس و وسایل صحنه؛ حتی مرکب هایی چون اسب و شتر. برای ساخت چنین فضاهایی نیاز به تامین مالی مناسب است که معمولا به دلیل در اولویت نبودن کارهای فرهنگی در استان گلستان ساخت چنین آثاری عملا غیر ممکن است. با اینکه استان گلستان موقعیت مکانی فوق العاده ای دارد چون همه اقلیم ها اعم از بیابان، جنگل، کوهستان و دریا را در خود دارد و جای مناسبی برای ساخت یک شهرک سینمایی است که درآن فضاهای تاریخی برای کارهای تاریخی می تواند ساخته شود که حتی از ان درآمدزایی هم کرد، چقدر خوب است مسئولین محترم استان ساخت آثاری برگرفته از فرهنگ و تاریخ این استان را مد نظر قراربدهند بخصوص شورای محترم شهر که می تواند پیشرو در این زمینه باشد.»

عامری افزود: « جا دارد از مدیران محترم شهرداری کمال تشکر را داشته باشم که زمینه تولید این کار را فراهم کردند به ویژه از جناب اقای دادبود که زمینه ساز اصلی این اثر بودند. امید است شهردار محترم جدید جناب اقای سبطی هم حمایت از کارهای فرهنگی را جزو اولویت های خود قرار دهند. همچنین از آقای فولادیان مدیر محترم روابط عمومی که مشاوره و کمک فراوانی به کار داشتند باید تشکر کنم.»

موسسه فرهنگی هنری طلیعه نور طوبی به عنوان مجری طرح « قدمگاه» است و بازیگران مطرحی چون مهران رجبی، زهره حمیدی، کاوه خداشناس و حسن رستمانی در این مستند به ایفای نقش می پردازند.

عوامل مستند داستانی قدمگاه عبارتند از:
دستیار یک و برنامه ریز:«ستاره سلطانی»،
مدیرتولید: «ابراهیم امیرخانی»
مدیر تصویربرداری :
«عزیزاله ارجونی» و
«حمیدرضا کیوانفر»
تدوین: «سجاد خطیری»
صدابردار: « حمید فغفوری»
گریم : «رسول احمدی»
گرافیست : «مینا قیچی»
طراح لباس: «نسیم باستانی»
دستیاردوم کارگردان: «مهران رایجی»
منشی صحنه: « رقیه پویان»
عکاس: «پرهام احمدی»
نریتور: «حسین شمس»

عامری همچنین آثاری چون فیلمهای سینمایی یک خواب کوچولو، من و جمعه، شعری برای قاسم، رویای سرزمین مادری، بوسه باد و سریال بازگشت را در کارنامه هنری خود دارد.

پریسا مسعودی







369269