گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت: نخستین محموله میگوی صادراتی امسال گلستان به وزن ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم با دریافت اخذ گواهی کووید ۱۹ از گمرک بندر نینگبو چین ترخیص شد.
کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بارش‌ نزولات آسمانی طی سال زراعی جاری (مهر ۹۹ تاکنون) در گلستان و وقوع پدیده خشکسالی سبب شده تا گندمکاران این استان سال سخت و کم محصولی را پیش‌رو داشته باشند و کارشناسان جهادکشاورزی نیز کاهش حدود ۵۰۰ هزار تنی برداشت گندم را برای این استان شمالی تخمین می‌زنند.
فرمانده انتظامی گلستان اعلام کرد که چهارمین فرد از عوامل درگیری روز جمعه گذشته در یکی از روستاهای شرق استان دستگیر شد. طبق تصاویر دریافتی این فرد ضارب اصلی راننده خودرو نیسان بوده است.
یک مسئول میراث فرهنگی کشور گفت: جیوه خفاش یکی از موضوعاتی است که خریدوفروش آن در فضای مجازی زیاد شده است؛ براین اساس قیمت گزاف لانه خفاش باعث تجاوز و دست‌اندازی سوداگران به آثار میراث‌فرهنگی شده است.
مدیر کل شیلات گلستان خبر داد؛

رشد آبپزی‌ پروری در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: آبزی پروری استان، اعم از پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، پرورش زالو و جلبک رشد قابل توجهی داشته است.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به رهاسازی قسمتی از آب تالاب بین المللی آلاگل برای مصارف آبزی پروری و مزارع کشاورزی پایین دست آن تصریح کرد که این رهاسازی نه تنها مشکلی برای تالاب ایجاد نمی‌کند بلکه حق آبه زیست محیطی آن نیز محفوظ است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در نتیجه رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و کاهش تعداد مبتلایان و افراد بستری، تعداد شهرهای قرمز کرونایی این استان کاهش یافت.
استاندار گلستان گفت: تعداد ۱۴۰ نفر از بیماران بستری کرونایی گلستان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما تعداد فوتی ها نسبت به هفته قبل تر ۱.۵ برابر شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان مطح کرد؛

عدم ثبت تخلف انتخاباتی در گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.
مردم گلستان از دیرباز آب را به طرق مختلف جمع‌آوری و ذخیره می‌کردند و در این میان مرسوم‌ترین روش برای جمع‌آوری آب باران به‌منظور تأمین آب نوشیدنی در میان ترکمنان این استان، «لاری‌ها» هستند.
مدیر شعب بانک سپه در استان گلستان اعلام کرد: با تدابیر اتخاذشده در زمینه سیاست‌گذاری و عملکرد همکاران در سطح اجرایی، بانک سپه حضور و مشارکت فعالی در طرح‌های توسعه‌ای، حمایتی و اشتغال آفرین داشته و در سال گذشته، 25 هزار و 607 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.