در بندر ترکمن محقق شد؛

بهره برداری از مرکز پیشگیری و درمان سرطان هلال احمر

مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر امروز با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر در بندرترکمن به بهره برداری رسید.
تصویر بهره برداری از مرکز پیشگیری و درمان سرطان هلال احمر

به گزارش سایت خبری پرسون، فاز نخست مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان جمعیت هلال احمر امروز پنجشنبه(۱۱ شهریور) در شهرستان بندرترکمن به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر استاندار گلستان و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد.

تاکنون برای مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان هلال احمر شهرستان ترکمن که یک هزار و ۲۸۰ مترمربع مساحت دارد بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که ۴۳ میلیارد ریال آن از محل جذب اعتبارات هلال احمر استان گلستان جذب شد و مابقی آن از محل خیرین داوطلب تامین شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: با توجه به شیوع قابل توجه بیماری سرطان طی سال‌ های اخیر در استان گلستان، خیرین برای ساخت مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر گام برداشته اند.

محمدحسن قوسیان مقدم با بیان اینکه یکی از اهداف هلال احمر تسکین آلام بشری است، ادامه داد: هلال احمر به گسترش این مرکز کمک می کند اما از خیرین استانی و شهرستانی نیز دعوت می‌ کنم در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

استاندار گلستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد هلال احمر در مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه هلال احمر همیشه در حوادث گوناگون پای کار است.

هادی حق شناس افزود: فاز نخست مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر ویژه بیماران شیمی درمانی و سرپایی آماده شده و خدمات آن به تدریج افزایش می یابد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در راه اندازی این مرکز، تصریح کرد: امیدوارم خیرین در ادامه برای گسترش و خدمات دهی بیشتر این مرکز مشارکت داشته باشند.
گفتنی است؛ مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر شهرستان ترکمن دارای سالن شیمی درمانی، اتاق مشاوره تغذیه و روانشناس، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، اتاق ایزوله، اتاق cpr، اتاق ریکاوری، اتاق جراحی سرپایی و ماموگرافی است.

منبع: خبرگزاری شبستان از گرگان

336728