حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت دانشگاه رفسنجان

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه ۵۵۰ دانشجوی بی‌بضاعت در این دانشگاه شناسایی شده‌اند از در دستور کار قرار گرفتن کمک های مختلف معیشتی، تحصیلی، تامین جهیزیه و تسهیلات خوداشتغالی به برخی از این دانشجویان از طریق مرکز نیکوکاری نهال خبر داد.
تصویر حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت دانشگاه رفسنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مرتضی جمالی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگاران اظهارکرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با همکاری کمیته امداد دارد مقرر شد در دانشگاه های سراسر کشور مرکز نیکوکاری به نام و برند نهال امید تشکیل شود.

وی افزود: دانشگاه ولیعصر (عج) هم اواخر سال ۱۳۹۸ با کمیته امداد شهرستان رفسنجان رایزنی و این مرکز را در سطح دانشگاه های شهرستان رفسنجان راه‌اندازی کرد.

جمالی گفت: این مرکز نیکوکاری دانشجویان بی‌بضاعت و متقاضی کمک را یاری می‌کند و اینک ۵۵۰ نفر از دانشجویان بی‌بضاعت را با کمک معاونت دانشجویی در خوابگاه‌های دانشجویی شناسایی و کمک کردیم.

وی افزود: به علت شرایط کرونا و حضور نداشتن دانشجویان و بی‌اطلاعی آنان از وجود این مرکز، خدماتی که تاکنون ارائه شده محدود بوده؛ چند مورد کمک هزینه جهیزیه، ۲ مورد کمک هزینه درمان، تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان، دادن گوشت قربانی و کمک هزینه خوداشتغالی به دانش‌آموختگان دانشگاه از جمله خدمات این مرکز نیکوکاری بوده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان همچنین در تشریح برخی از دیگر خدمات دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در شرایط کرونایی گفت: در یک سال گذشته با وجود شرایط کرونایی ۳۴ نفر از نیروهای خدماتی در آشپزخانه و خوابگاه‌های این دانشگاه تسهیلات کرونایی هر کدام بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت کردند.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته تاکنون با وجود شرایط کرونایی که دانشجویان حضور نداشتند، اکثر برنامه‌های این دانشگاه از طریق فضای مجازی دنبال و برگزار می‌شد.

جمالی افزود: در این مدّت جلسات متعدد هم‌اندیشی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیز جلسات قرآن کریم برای اساتید دانشگاه برگزار شده است و در عرصه دانشجویی نیز بیش از ۱۰ مسابقه کتابخوانی با موضوعات مختلف و در ایام مناسبت‌ها برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بیان کرد: مسابقات کتابخوانی شامل عبارت‌های عاشورا، وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی، نهج‌البلاغه، تفسیر سوره حجرات و مسابقه دلنوشته برای شهدا به صورت مجازی بوده و در هر مسابقه بیش از ۲۵۰ نفر و گاهی ۶۰۰ نفر شرکت می‌کردند که به ۱۲ تا ۱۴نفر برگزیده به قید قرعه جوایزی نقدی اهدا شده است.

۱۵۸ زوج ثبت نام کردند

وی اظهار کرد: ثبت‌نام دوره ازدواج دانشجویی یکی از فعالیت‌های این نهاد است که از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵۸ زوج دانشجو ثبت‌نام کردند و بعد از فروکش کردن بحران کرونا به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

جمالی عنوان کرد: این ثبت‌نام ادامه دارد و دانشجویانی هم که اخیراً ازدواج کرده‌اند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و در آینده از سوی دانشگاه به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند.

وی اضافه کرد: وام‌های ازدواج هم به زوجین بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است که اعطا شده و بازپرداخت این تسهیلات یک ساله با بهره ۲ درصد است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در زمینه مشاوره و ازدواج دانشجویی و تحکیم خانواده هم گفت: مرکز مشاوره محیا دفتر نهاد مقام معظم رهبری به صورت غیرحضوری و مجازی به دانشجویان خدمات‌رسانی می‌کند.

جمالی همچنین برگزاری مسابقات نقاشی، حفظ قرآن و سرودهای انقلاب اسلامی برای فرزندان کارکنان دانشگاه را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در یک سال گذشته و شرایط کرونایی بر شمرد.

دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان دارای بیش از ۷ هزار دانشجو و بیش از ۱۰ خوابگاه است.

منبع: ایرنا

334463