احداث مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان

فرماندار رفسنجان یکی از آسیب‌های زیر پوست این شهرستان را اعتیاد بانوان برشمرد و با اشاره به عدم پشتوانه مالی آنان از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان خبر داد.
تصویر احداث مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان شبانگاه سه شنبه در آئین تجلیل از درمانگر موفق اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد پر پرواز در قوام آباد رفسنجان افزود: دلایل زیادی موجب ایجاد آسیب های اجتماعی در یک جامعه می شود و انواع مختلف آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی جمع کثیری از افراد به مقوله های تربیتی و اجتماعی است.

وی اظهار داشتد: عده ای به خاطر امرار معاش و اداره زندگی زن و فرزند دست به خرید و فروش مواد مخدر می زنند امّا افرادی در دنیا هستند که برای اداره بخشی از دنیا می خواهند بر ملل دیگر تسلط داشته باشند و دوست دارند این آسیب در جوانان یک ملّت جولان بدهد تا نقش خود را در برابر بدخواهان آن ملّت مقاوم نشان دهند.

فصیحی هرندی بیان کرد: برخی از عوامل ایجاد آسیب ها ناشی از تربیت ناصحیح والدین و عدم ایجاد زمینه های خودآگاهی در فرزندان است لذا هر اقدامی که موجب از بین رفتن این زنجیره عوامل آسیب زا باشد ارزشمند است.

وی سرزنش را عامل دیگری برای از دست رفتن شخصیت یک فرد در جامعه معرفی و بیان کرد: این سرزنش زمینه ارتکاب هر جرمی را فراهم می کند چون آبرو و حیثیت فرد مورد تمسخر قرار گرفته است.

فرماندار رفسنجان در مورد "محمدرضا رضایی" ستاره شهر و درمانگر موفق اعتیاد که وی نیز در دام اعتیاد گرفتار بوده نیز چنین گفت: شخصیت این فرد بازسازی شده، او موقعیت از دست رفته خود را بازسازی کرد و نه تنها خود را از این منجلاب نجات داد بلکه به کمک جوانان گرفتار در این دام رفته و با احداث کمپ پر پرواز، و کسب موفقیت ها در این زمینه به عنوان نماینده سازمان ملل در بحث آسیب های اجتماعی در استان کرمان مطرح است.

وی تصریح کرد: باید مسئولین به کمک یکدیگر قشر آسیب دیده از ناحیه اعتیاد را حمایت و علاوه بر ترک آن ها اشتغال آن ها را فراهم کنند.

فرماندار رفسنجان به بانوان معتاد اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان زیر مجموعه کمپ ترک اعتیاد پر پرواز با کمک برخی ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و خیّر آقای بساوند در رفسنجان احداث می شود.

احداث کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان ضروری است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رفسنجان نیز گفت: برای رهایی از دام اعتیاد، علاوه بر ترک دادن افراد گرفتار در دام، باید به اشتغال آن ها هم بعد از ترک توجه کرد.

سرهنگ عبدالله توکلی بیان کرد: جوانانی که اعتیاد دارند اگر ترک کنند و پشتوانه برای اشتغال نداشته باشند دوباره به اعتیاد گرفتار می شوند که باید برای اشتغال این افراد کاری کرد.

وی ادامه داد: کمپ های ماده ۱۵ هزینه بر و بیشتر افراد دارای اعتیاد بی بضاعت هستند و نمی توانند هزینه های ترک اعتیاد را بپردازند به همین منظور کمپ ماده ۱۶ که هزینه های ترک توسط دولت پرداخته می شود در رفسنجان ضروری است.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: باید کمپ ماده ۱۶ راه اندازی شود و علاوه بر آن اشتغال این افراد هم فراهم شود که در این صورت آمار سرقت کاهش میابد.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز در این آئین گفت: متأسفانه همه افراد مبتلا به اعتیاد را رها می کنند و این رها شدن دامنه کار را برای بحث بزه در جامعه بیشتر می کند لذا باید این ذهنیت ایجاد شود که فرد معتاد یک بیمار است نه مجرم، سپس در درمان او حمایت های لازم اعمال شود.

رحیمی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه خاطرنشان کرد: انسان بیکار فکرش شیطانی است.

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان نیز گفت: ستاره های شهر زینت بخش تاریکی و ظلمت شب هستند، آن ها باعث امید و ایجاد انگیزه در افراد می شوند.

زهرا رسایی بیان کرد: ستاره ها باید شناسایی شوند تا در راه ارتقا جامعه از آن ها بهره مند شد، فعالیت و راه آن ها امید بخش است و الگوی مناسبی برای مردم می توانند باشند.

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان تصریح کرد: محمدرضا رضایی بیش از ۹ ماه از دام اعتیاد رهایی یافته و پاک است، علاوه بر آن و ضمن اتمام درسش در رشته لیسانس ادبیات؛ تمام توان و قدرت خود را برای نجات جانوانان شهرش عزم کرد و کمپی ایجاد کرد تا خانواده های گرفتار را از این آسب نجات دهد.

در پایان از این ستاره درمانگر موفق اعتیاد با حضور مسئولان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا

336253