کردستان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش پراکنده برف دربرخی استان‌ها و افزایش شدت بارش‌ها از یکشنبه (اول اسفندماه) و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خبر داد.
وحیدی در بدو ورود به استان کردستان؛

دولت درصدد توسعه استان‌های مرزی است

وزیر کشور گفت: یکی از مهمترین تلاش‌های دولت بر توسعه استان‌ها به‌ویژه استان‌های مرزی متمرکز است که کردستان از جمله آنهاست.
در جلسه هیئت دولت؛

استاندار کردستان منصوب شد

هیات وزیران پس از بررسی برنامه ها و سوابق اسماعیل زارعی کوشا، وی را به عنوان استاندار کردستان تعیین کرد.
رئیس اردوهای جهادی و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ایین‌که به مناسبت هفته وحدت تیم دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با چهار استاد و ۱۶ دانشجو به مردم شهر مالوجه خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه دادند، بیان کرد: در این اردوی جهادی بیش از ۷۰۰ خدمات دارویی، درمانی، دندانپزشکی و آموزشی رایگان ارائه و بیش از ۲۰۰ نفر مراجعه کننده پذیرش شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

مهلت صدور پروانه چرای دام برای دامداران استان تمدید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: به دنبال مراجعه و درخواست‌های مکرر مرتع‌داران و بهره‌برداران مجاز مراتع برای تمدید پروانه چرای دام و مطلع نبودن برخی از آن‌ها از مقررات اعلام شده، مهلت پرداخت پروانه چرای دام تا هشتم آذرماه جاری تمدید شد.
مدیرعامل هلال احمر کردستان از امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان به 5000 نفر در نیمه نخست یال جاری خبر داد و گفت: در این مدت، در حوادث جاده‌ای به ۷۰۹ نفر، در سیل و آبگرفتگی ۷۰، حضوری ۳۴، شهری ۱۹، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هفت و کوهستان ۲۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.
شناس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان این‌که از ۴۲۰ هزار تن محصولات سر درختی باغات استان، ۳۰ هزار تن انواع محصولات خشکباری از سرجمع باغات استان بدست آمده است، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر هیچ واحدی در خصوص تولید محصولات خشکباری فعالیت ندارد و تمامی فرایند فراوری این محصول به همان روش سنتی انجام می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خبر داد:

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به آبان ماه موکول شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از موکول شدن تاریخ برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دلیل تداوم وضعیت قرمز استان کردستان در پی شیوع ویروس کرونا به اول آبان ماه خبر داد.
با امضای وزیر کشور:

شهردار سنندج منصوب شد

وزیر کشور با صدور حکمی " سید انور رشیدی " را به سمت شهردار سنندج منصوب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری مراسم روزجهانی جهانگردی در ۸ مهرماه در شهر هورامان تخت با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، ادارات و نهادهای مختلف شهرستان سروآباد، انجمن ها، تشکل‌ها و معتمدین خبر داد.

یادداشت میهمان؛

بازی ۲ سر برد ایران با غرب

انتظار برای فروپاشی ایران از درون را نیز دیگر کسی جدی نمی‌گیرد و اگر راهبرد مزبور بنای وقوع داشت در دوره ترامپ صورت می‌گرفت.

یادداشت میهمان؛

یادگار شیر «دره پنجشیر»

نگران خدعه و فریب ملاهای کابل و قندهار. بی‌شک مزدوران انتحاری طالبان در راه‌اند تا خنجر جهل و کین در قلبش فرو کنند. افغان‌های خواهان بازگشت آرامش، آزادی، دموکراسی و نهادهای مدنی به یادگار شیر دره پنجشیر بپیوندند.

امام جمعه سنندج گفت: دشمنان اسلام همواره به دنبال نفوذ در جهان اسلام بوده و هستند، همه امیدواریم که افغانستان به آرامشی که در خور و شان ملتش است، برسد و شاهد این همه ترور و برادرکشی نباشیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون:

مردم اهل سنت کردستان محبت اهل بیت (ع) را در دل خویش دارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول الله (ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

یادداشت/ تخمین زده می‌شود که تا پیش از سقوط کابل به دست طالبان، حدود ۱۵۰ بالگرد بلک هاوک در ارتش افغانستان مشغول به خدمت باشد که البته بخشی از آنها به تاجیکستان و ازبکستان فرار کرده و قسمتی نیز به دست جنگجویان امارت اسلامی افتاده است.

مراسم عزاداری عاشورای حسینی صبح امروز در سطح استان کردستان با حضور عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا (ع) برگزار گردید.