پیش بینی هواشناسی کردستان جمعه 19 اسفند 1401

گزارش هواشناسی کردستان جمعه 19 اسفند 1401 حاکی از بارش‌ باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی کردستان جمعه 19 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون توسعه هواشناسی کردستان با بیان اینکه بارش باران تا روز جمعه در استان ادامه دارد، گفت: روستای حاجی ممدان از توابع بخش سرشیو سقز با ۹۳ میلی‌متر بارندگی رکوردار بیشترین میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در استان بود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد فعالیت سامانه بارشی که از روز دوشنبه در استان آغاز شده است تا روز جمعه ادامه دارد اما بیشترین فعلالیت آن تا بعدازظهر امروز پنجشنبه است و برای روز جمعه بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

وی با اشاره به میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته گفت: حاجی ممدان با ۹۳ میلی‌متر، گل تپه با ۸۹ میلی‌متر، سلین ۸۴ میلی‌متر، مریوان با ۸۳ میلی متر، سقز با ۷۴ میلی متر و بانه با ۷۰ میلی‌متر بیشترین بارش را در۲۴ ساعت گذشته استان به ثبت رسانده‌اند.

معاون توسعه هواشناسی کردستان ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۶ میلی متر بارش در سروآباد، آویهنگ ۵۲ میلی متر، زرینه ۵۱ میلی متر، نساره ۴۰ میلی‌متر، یاسوکند ۳۹ میلی متر، بهارستان ۳۸ میلی متر، بیجار ۳۰ میلی متر، سنندج و بابارشانی ۲۹ میلی متر، دهگلان ۲۶ میلی‌متر، قاملو ۱۶ میلی متر، کامیاران ۱۱ میلی متر و قروه ۶ میلی متر ثبت شده است.

به گفته وی همچنین براساس ثبت بارش ها از روز دوشنبه ایستگاه‌های استان کردستان شامل حاجی ممدان، گل تپه، مریوان، سقز، بانه، سروآباد، سلین و آویهنگ رکوردار بیشترین بارش در سطح کشور بودند.

پناهی یادآور شد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده موج بارشی وارد استان می شود که خیلی فعال نیست و بارش‌ها در حد احتمال است اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده استان بارانی خواهد بود.

وی در ادامه به دمای هوای استان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا در صبح روزهای جمعه و شنبه کاهش دارد و در طول روز نیز از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آینده افزایش دما خواهیم داشت.

معاون توسعه هواشناسی کردستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، زرینه، حاجی ممدان و بهارستان با صفر درجه سردترین نقاط استان و سلین با ۱۷ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین ۶ و ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

منبع:ایرنا

466668