آمادگی پذیرایی مراکز اقامتی استان کردستان از مسافران نوروزی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: تمام اعضای ستاد خدمات‌ سفر استان باید در آماده‌ باش کامل باشند و با توجه به اینکه کردستان همواره استانی گردشگرپذیر است، ضرورت دارد در پیک سفرهای نوروزی تمام جوانب برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نظر گرفته شود.
تصویر آمادگی پذیرایی مراکز اقامتی استان کردستان از مسافران نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون، آرمان وطن دوست روز دوشنبه در نشست با دستگاههای اجرایی خدمات رسان استان برای انجام هماهنگی بیشتر در ایام نوروز ۱۴۰۲ در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوز استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است و در صورت تکمیل ظرفیت این مراکز، از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مدارس، پارک‌های تجهیز شده، مساجد و مراکز موقت نیز برای اسکان مسافران و گردشگران استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام اعضای ستاد خدمات‌ سفر استان باید در آماده‌ باش کامل باشند و با توجه به اینکه کردستان همواره استانی گردشگرپذیر است، ضرورت دارد در پیک سفرهای نوروزی تمام جوانب برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نظر گرفته شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه پیش از آغاز ایام تعطیلات نوروز از تأسیسات گردشگری و نمازخانه‌های بین‌راهی استان بازدیدهای مکرر انجام شده است، گفت: نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی اماکن اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی استان با هدف ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و گردشگران نورزی بهسازی و تجهیز شده‌اند.

به گفته وی در تعطیلات نوروز نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای اولین‌ بار و به‌ منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، کمپینگ ۶۰-۳۰ در جاده‌های پرتردد استان وی مستقر می‌شوند.

وطن دوست ابراز امیدواری کرد با آمادگی و هماهنگی ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، شرایطی مهیا شود تا در ایام نوروز شاهد رضایتمندی و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان باشیم.

لزوم ساماندهی نمازخانه‌‎های کردستان برای رفاه حال مسافران نوروزی

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در این جلسه گفت: اماکن عمومی از جمله سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی به‌ نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران است و انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌ها اقدام شود.

اکبر عظیمی با بیان اینکه مهمان‌نوازی و تکریم مسافران، از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود، اظهار کرد: زمانی که مهمان وارد استان می‌شود می‌طلبد زمینه و امکانات لازم برای خدمات‌دهی به آنها به‌ ویژه شرایط اقامه نماز مهیا باشد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر مجتمع‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی با جدیت پیگیری ‌شود، افزود: بهبود وضعیت نمازخانه مجتمع‌های بین‌راهی، پمپ‌بنزین‌ها و تفرجگاه‌ها در استان باید هرچه سریعتر و قبل از آغاز سفرهای نوروزی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

عظیمی یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شان مهمانان و مسافران نوروزی فعالیت کنیم.

منبع: ایرنا

465046