اولویت پلیس مبارزه قاطعانه با سارقان و قاچاقچیان است

فرمانده فراجا گفت که امسال، برای سارقان و قاچاقچیان سال سختی خواهد بود و در این همین راستا برنامه‌های مفصلی داریم.
تصویر اولویت پلیس مبارزه قاطعانه با سارقان و قاچاقچیان است

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار احمدرضا رادان عصر امروز در حاشیه یادواره ۲۱۵۶ شهید فرماندهی انتظامی کردستان در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: لازم می‌دانم عرض سلام داشته باشم خدمت همه مردم کردستان، مردمی که خاطرات دو دهه زندگی‌ام با آن‌ها رقم خورده است و خاطرات بسیار عزیز و شیرینی از مردم این منطقه دارم.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخار دیگری حاصل شد تا در یادواره ۲ هزار و ۱۵۶ شهید انتظامی از انصار و مهاجری که در این استان برای امنیت و آسایش مردم جان شیرین خود را فدا کردند حضور پیدا کنیم تا هم عرض ادبی خدمت شهدا داشته باشیم و هم از آن‌ها انرژی نو برای خدمت بگیریم.

فرمانده فراجا در ادامه با یادآوری اغتشاشات سال گذشته، تصریح کرد: نهایت تلاش دشمن و حریف براین بود به گونه‌ای نشان دهد که در کردستان و ایران ناامنی وجود دارد.

وی افزود: تلاش‌های زیادی برای حفظ امنیت صورت گرفت، افرادی ورود کردند و خیلی‌ها هم غافل بودند، اساسا قابل اندازه برای یک موضوع نبود یعنی نشان می‌داد که مردم بسیار بصیر هستند و جمله "نه" به دشمنان گفتند.

فرمانده فراجا عنوان کرد: مردم کردستان نیز از این قاعده و امر مستثنا نبودند و همه شاهد بودیم که از جمعیت کردستان، چه تعداد در این آشوب‌ها حضور داشتند.

وی گفت: در ارزیابی‌های ما کردستان به برکت خون شهدا و حضور بصیریت و در صحنه بودن مردم یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

سردار رادان در مورد اقدامات انسداد مرز‌های کشور، گفت: این مهم در قالب چند حوزه و برنامه دنبال می‌شود که اولین قدم آن، انسداد فیزیکی است.

وی عنوان کرد: انسداد مرز‌ها با اولویت‌بندی مرز‌ها پیش می‌رود و برای امسال انسداد فیزیکی در مجاورت مرز‌های شرق، جنوب شرق و شمال شرق و کردستان براساس وسع و اعتبارات موجود انجام می‌شود.

سردار رادان خاطرنشان کرد: در کنار آن تلاش می‌کنیم غیر از انسداد فیزیکی، از وسایل اپتیکی و تجهیزات نوین استفاده کنیم که البته قطع به یقین امسال به سرانجام نمی‌رسد.

وی گفت: همواره اعلام کرده‌ایم جنس هزینه‌ها در مرز هزینه نیست بلکه درآمد است، ضمن اینکه مانع ورود و خروج جنس قاچاق می‌شود، امنیت را هم بیشتر می‌کند.

فرمانده فراجا اضافه کرد: دولت سیزدهم هم به اهمیت موضوع انسداد مرز‌ها واقف هستند و برای این کار وقت گذاشته‌اند و امیدواریم امسال جهش قابل توجهی در روند ساماندهی مرز‌ها داشته باشیم.

وی در مورد روند وضعیت قاچاق کالا در کشور نیز خاطرنشان کرد: آمار در حوزه قاچاق زمانی روند کاهشی پیدا می‌کند که برنامه ما در مسیر رشد تولید و مهار تورم و همچنین امنیت تولید برای تولیدکنندگان قرار گیرد.

رادان مبارزه قاطعانه با سارقان و دستگیری آنان را جزو برنامه‌های اولویت‌دار پلیس در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: برخورد پلیس با سارقان شدید و بازدارنده خواهد بود.امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود و در همین راستا نیروی انتظامی و مرزبانی برنامه‌های مشترکی را اجرا می‌کنند و امیدواریم با انسداد کامل مرز‌ها شاهد کاهش و حذف کامل قاچاق در مرز‌های کشور باشیم.

منبع: میزان

485520