پیش‌بینی هواشناسی کردستان پنجشنبه 6 بهمن 1401

وضعیت آب و هوای کردستان پنجشنبه 6 بهمن 1401 را در این گزارش مشاهده می کنید.
تصویر پیش‌بینی هواشناسی کردستان پنجشنبه 6 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز چهارشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده دمای هوای استان بصورت میانگین چهار تا پنج درجه افزایش پیدا می‌کند.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد دمای هوای استان تا اواسط هفته آینده روند افزایشی دارد و از سرما و یخبندان حاکم براستان کاسته می‌شود و در ساعات اولیه صبح وزش باد موجب می شود که احساس سرما بیشتر باشد اما در مجموع دما روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه همچنین امروز چهارشنبه سامانه بارشی خفیفی وارد استان شد که بیشتر بخش شرقی و ارتفاعات استان را در بر می‌گیرد، افزود: این سامانه بارشی تا قبل از ظهر روز جمعه تداوم دارد و بعدازظهر جمعه هوا پایدار می شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از جمعه تا روز دوشنبه هوای استان تقریبا پایدار است و از بعدازظهر روز دوشنبه موج بارشی فعالی استان را در بر می‌گیرد.

پناهی ادامه داد: در شبانه روز گذشته هزارکانیان با منفی ۱۶ درجه، بابارشانی و زرینه با منفی ۱۴ درجه، نساره با منفی ۱۳ درجه و بهارستان با منفی ۱۲ درجه به ترتیب سردترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه سلین در منطقه اورامان با ۱۱ درجه گرمترین نقطه استان در شبانه‌روز گذشته بود، گفت: دمای هوای سنندج نیز در این بازه زمانی بین ۲ و منفی هفت در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

منبع:ایرنا

459368