کردستان

تلاش های بزرگان، شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت سنندج باعث بخشش قاتل از سوی پدر مقتول گردید.

گزارش پرسون از موازی کاری اطلاع رسانی؛

وضعیت «قرنجی» کرونا در استان کردستان

برخی از مسئولان کردستان وضعیت این استان را نارنجی و برخی دیگر وضعیت را هنوز قرمز می دانند و همین امر باعث سردرگمی بسیاری از مدیران ادارات، کارکنان، کسبه و اصناف، مردم و... شده است.

به دلیل مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌ها، پیمایش وضعیت پرندگان در تالاب های بین المللی استان کردستان با شدت بیشتری در حال انجام است.
مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان اعلام کرد:

آمادگی طلاب کردستانی برای امداد و خدمت رسانی به مردم سیل زده خوزستان

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: بسیاری از طلاب استان کردستان آمادگی خود را برای امداد و خدمت رسانی به مردم سیل زده استان خوزستان اعلام کرده اند.

رییس سازمان آتش نشانی سقز خبر داد:

آتش سوزی وسیع در سقز/ وجود 100 تن چوب در شعله های آتش

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سقز گفت: یک انبار بزرگ چوب در شهر سقز به علل نامعلوم دچار آتش سوزی شده است و کماکان تلاش برای خاموش کردن حریق توسط نیروهای آتش نشانی ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ، در هر هفته های گذشته خروج هرگونه مرغ از تولیدی های استان ممنوع شده بود و از امروز با مجوز دامپزشکی استان تولیدکنندگان می توانند صادرات مرغ را انجام دهند.

گزارش پرسون از بازار شایعات؛

«مواد مخدر ـ الکل»، ارمغان کاسبان کرونا

برخی از افراد برای مصونیت از ویروس کرونا با ترغیب برخی از سوداگران مرگ و کاسبان کرونا ندانسته در دام اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی می افتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

تشدید بحران کرونا در بهمن ماه دور از انتظار نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: باید این حقیقت را گفت که بی توجهی مردم می تواند دوباره بحران کرونا در کردستان را تشدید کند و براساس پیش بینی ها، در بهمن ماه احتمال پیک بزرگتری از کرونا در این استان دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خبر داد:

نارنجی شدن وضعیت کرونا در استان کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از نارنجی شدن وضعیت کرونا در این استان خبر داد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به وضعیت جسمانی آیت الله مصباح یزدی گفت: مقابله با جریانات التقاطی و مواجه و پاسخگویی دقیق و عمیق و علمی به شبهات در خصوص مباحثی همچون ولایت فقیه، مردم سالاری دینی، فلسفه سیاسی اسلام و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و... همه از ویژگیهای این عالم ربانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

آوازه استاد « هادی ضیاءالدینی» در دنیای هنر پیچیده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: استاد ضیاءالدینی با کارهای هنری که از خود در حوزه نقاشی و مجسمه سازی بر جای گذشته است، اکنون نه تنها در ایران شناخته می شود بلکه آوازه وی در سراسر دنیای هنر پیچیده است.